Film1 start campagne 'Stop Searching, Start Watching'
- Media
- 4 okt 2017 @ 10:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - FilmCommercialsTelevisieCampagnes
- 4 okt 2017 @ 10:01
- Redactie Media
Premium filmservice Film1 start deze week met de campagne ‘Stop searching, start watching’. De ontwikkeling van de campagne lag in handen van design- en reclamebureau Just. Voor de productie is Supersolid aangehaakt. In de drie commercials wordt ingespeeld op de frustratie van het zoeken naar tv-content. Met altijd het nieuwste aanbod op Film1, on demand of lineair, hoeft er niet gezocht te worden. De campagne draait de komende maanden op tv, radio, getarget via DOOH bij trein- en metrostations, social media, bannering en SEA.
De nieuwe campagne richt zich op het gemak voor de consument, in lijn met de laatste digitale stappen die de filmservice heeft gezet, zoals een lineair on-demand kanaal en de volledige koppeling via Sony Playstation.
In de drie commercials staat zoeken centraal, een bezigheid die mensen liever mijden. In elke variant verandert het scenario, alleen de rationale blijft hetzelfde. Een stel komt thuis, maar ze komen hun huis niet in, want zij zijn de sleutels kwijt. Een man raapt zijn schone was bij elkaar, maar vindt geen twee gelijke sokken. Een vrouw heeft een afspraakje via een dating app, maar deze valt tegen en ze swipet direct verder. In alle gevallen wordt het zoeken gestaakt om een film bij Film1 te gaan kijken.
Yigal van Gelderen, marketingmanager bij Film1: 'Met onze filmservice willen we dat je zo min mogelijk bezig bent met zoeken, maar vooral benadrukken dat je automatisch de nieuwste films te zien krijgt. Door ons aanbod zo eenvoudig mogelijk te presenteren, kun je binnen een mum van tijd on demand, waar je wilt, via een device naar keuze een film kijken of ‘ouderwets gezellig’ lineair op TV kijken. Met deze campagne ondersteunen we die boodschap op een creatieve manier.'
Credits
Klant: Film1
Country Manager - Oscar Kales
Marketing Manager - Yigal van Gelderen
Digital Marketeer - Dewi Cleonise
Bureau: Just
Strategie + Concept - Merijn Straathof
Strategie - Jeroen Wielaard
Account - Alex de Kok
Production company: Supersolid
Director - Jelle pothoven
Creative Producer - Laurens Mooiweer
Production Manager - Anita Porić
D.O.P. - Ewoud Bon
Editing & VFX - Supersolid
Color - Serhan Meewisse
Sound Design - KH Music
Photography - Tim Stet
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing