Forse interne kritiek op nieuwe programmering NPO

16okt 201711:01
  • Media
  • 4998 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaTelevisieRadio

nieuws De aangekondigde nieuwe programmering van de NPO heeft tot veel kritiek geleverd vanuit de aangesloten omroepen. Zo fulmineert AvroTros-directeur Eric van Stade dat er gesold wordt met de recent aangetrokken radio-dj Annemieke Schollaardt. NPO weerlegt de kritiek en zegt open te staan voor tegenvoorstellen.

Schollaardt stapte eerder dit jaar over van 3FM naar Radio 2 om de plek in de middag in het tijdslot 14.00-16.00 uur over te nemen van Rob Stenders, die naar BNNVARA vertrok. NPO maakte deze week bekend dat ze de radioprogrammering gaan wijzigen en ze van plan zijn Stenders zijn plek tussen twee en vier terug te geven en dat Schollaardt een avondprogramma krijgt.

In het interne bericht, dat vrijdag in handen kwam van het AD, stelt Van Stade onder andere dat NPO geen goed presentatorenbeleid heeft. 'Als je een dj die een grootse carrière van tien jaar heeft gehad bij 3FM laat verhuizen naar Radio 2 en daar dan maar voor vier maanden laat zitten, dan beschadig je die artiest.'

'Onfatsoenlijke actie NPO'

In een reactie aan NU.nl voegt een woordvoerder van de AVROTROS daaraan toe: 'Als de situatie onveranderd blijft en Annemieke weg moet van de middag, dan gaan wij bezwaar maken. Wij vinden het onfatsoenlijk hoe er met Annemieke wordt omgegaan en het getuigt van weinig respect. Uit ons eigen onderzoek blijkt ook dat Annemieke even goed gewaardeerd wordt als Rob Stenders. Ze staat zelfs in de top vijf van populairste dj's.'

Een woordvoerder van de NPO laat aan NU.nl weten dat het haar inzet is om de twee beide sterke dj's te behouden voor NPO Radio 2, maardat bij een nieuwe programmering aantal keuzes moeten worden gemaakt vanwege de schaarse zendtijd. 'Dat betekent dat we elk jaar mensen en omroepen teleur moeten stellen. 

De omroepen zijn uitgenodigd door de NPO om zelf nog met een alternatief voorstel te komen. Eind oktober neemt de Raad van Bestuur van de NPO een definitief besluit over de programmering.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk