Persgroep volledig eigenaar Medialaan (Qmusic)
- Media
- 3 okt 2017 @ 16:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieJournalistiekZakelijkUitgevers
- 3 okt 2017 @ 16:27
- Redactie Media
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (o.a. VTM en Qmusic) opgetrokken tot 100 procent door de overname van de deelneming van mede-aandeelhouder Roularta Media Group. Anderzijds koopt Roularta de helft van de aandelen van Mediafin die De Persgroep in portefeuille heeft.
Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep: 'De Persgroep is in België voornamelijk actief in media die zich richten tot een breed publiek. De uitbreiding van de deelneming in MEDIALAAN is van strategische waarde voor onze onderneming. De convergentie van alle media op het internet wordt elke dag belangrijker. We willen onze positie in de digitale wereld substantieel versterken om lokaal te kunnen concurreren met de technologiereuzen die deze wereld domineren. De sterke audiovisuele marktpositie en expertise van MEDIALAAN zullen daarbij zeker helpen. We nemen anderzijds afscheid van Mediafin dat we samen met de groep Rossel hebben uitgebouwd tot een multimediaal publishing bedrijf met prachtige titels en een zeer succesvolle digitale strategie. Door deze transactie blijft Mediafin in handen van sterke lokale aandeelhouders die de onderneming verder kunnen uitbouwen.'
Medialaan omvat Mobille Vikings, de tv-zenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ en de radiozenders Qmusic en Joe. Mediafin is de uitgever van de zakelijke media De Tijd en L'Echo. De andere helft is in handen van Groupe Rossel. Beide transacties leiden ertoe dat Roularta een cash-saldo van ongeveer 217,5 miljoen euro zal ontvangen bij de closing van beide deals.
Grote impact van digitale revolutie'
Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group : 'De impact van de digitale revolutie op de mediasector wordt alsmaar groter. Dit stelt alle mediabedrijven voor belangrijke uitdagingen, maar het biedt ook geweldige kansen voor mediabedrijven die een duidelijke focus hebben. Roularta Media Group heeft altijd een sterke marktpositie bekleed in nationale kwaliteitsmagazines die zich richten tot een hoogopgeleid publiek. De toetreding in het kapitaal van Mediafin past perfect in die positionering. We hebben ook de keuze gemaakt om onze deelneming in MEDIALAAN te verkopen aan onze partner De Persgroep, waardoor we over aanzienlijke middelen zullen beschikken om onze digitale strategie verder vorm te geven. We zijn ervan overtuigd dat MEDIALAAN bij De Persgroep in goede handen is en kijken met trots terug op een succesvol partnership dat 20 jaar geduurd heeft.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- aandelen
- België
- belang
- Qmusic
- uitgevers
- verkoop
- Mediafin
- De Tijd
- Medialaan
- Roularta
- Persgroep
- VTM
- overname
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing