Sanoma en RAI meten wat beursbezoekers triggert
- Media
- 6 okt 2017 @ 10:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EvenementTijdschriftuitgeversOnderzoek
- 6 okt 2017 @ 10:06
- Redactie Media
Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs. Door middel van onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt onderzocht hoe een event wordt beleefd. De gebruikte onderzoeksmethoden zijn nieuw in beurzenland.
Tijdens de vt wonen&designbeurs krijgt een geselecteerd aantal bezoekers een speciale bril op en een klein kastje om hun pols. Met de bril wordt gemeten waar je naar kijkt en met het kastje wordt de huidgeleiding gemeten. Zo wordt met eye tracking en galvanic skin response (GSR) specifiek gekeken in hoeverre je geraakt wordt of opgewonden raakt door datgene wat je ziet en wat dit met de eventbeleving doet. In het tweede onderdeel van het onderzoek wordt op enkele stands door middel van wifi gemeten hoeveel personen er op de stands komen. Dit innovatieve onderzoek geeft een eerste aanzet om op een andere manier inzicht te verkrijgen in de ROI van een beurs.
Het onderzoek op de vt wonen&designbeurs is onderdeel van een groter onderzoek naar de impact van evenementen dat Sanoma in 2016 is gestart. Onderzoeksbureau Validators voert in opdracht van Sanoma en RAI Amsterdam het onderzoek uit. Eind dit jaar worden de onderzoeksresultaten bekend gemaakt.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing