Vinkeles en Van den Berg starten bureau MediaActivationCo

Vinkeles en Van den Berg starten bureau MediaActivationCo
  • Media
  • 18 okt 2017 @ 12:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieMediastrategieNieuwkomersMedia

Het nieuwe onafhankelijke bureau MediaActivationCo is deze week van start gegaan. De oprichters Taco Vinkeles en Arne van den Berg claimen daarmee media-activatie. Zij zien dit als 'het creëren van verrassende momenten voor merken op relevante plekken in media met als doel mensen te raken, te inspireren, te betrekken, te activeren of te verbinden, kortom in beweging te brengen.'

MediaActivationCo speelt in op de tweedeling die momenteel in het medialandschap gaande is, waarbij aan de ene kant commodity in- en verkoop wordt geautomatiseerd en aan de andere kant de zoektocht voor merken naar relevante momenten om de doelgroep op verrassende en impactvolle wijze te bereiken complex blijft. In dit laatste is MediaActivationCo gespecialiseerd. Het bureau biedt niet alleen oplossingen voor merken, maar ook voor media-owners, media- en reclamebureaus. 

Onder het begrip 'media-activatie' schaart MediaActivationCo alle bijzondere vormen van media-inzet zoals branded content, nonspot en sponsoring. Media wordt door het bureau breder geïnterpreteerd dan alleen de traditionele media die ingekocht worden via mediabureaus. MediaActivationCo betrekt voor merken ook andere mogelijkheden waar de doelgroep optimaal en verrassend geraakt kan worden, zoals live events, sport, influencers, artiesten, video en de eigen kanalen van een merk. 

Gedeelde passie bij Radio 538

Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg (Head of Commerce bij Voetbal International) en Taco Vinkeles (Creative Director Marketing Solutions bij Sanoma/SBS) nu hun eigen bureau gestart. 

'Gedeelde passie voor merken en media en een gezamenlijke visie over de beste oplossingen om de consument in beweging te krijgen zijn voor ons de drivers voor de lancering van het begrip Media Activation', zeggen Vinkeles en Van den Berg. 'Samen hebben we voor de top-100 van adverteerders in Nederland gewerkt. Door onze verschillende functies binnen (special) advertising teams bij grote media owners zijn we gespecialiseerd in Media Activation. Door onafhankelijk te opereren is MediaActivationCo in staat om verrassende concepten te ontwikkelen en onverwachte samenwerkingen te ontsluiten. Wij gaan geen specifieke media-inkoop verzorgen voor merken, maar brengen deze merken wel samen met media-owners om op het snijvlak van redactie, commercie en de belevingswereld van de consument unieke momenten te creëren.'

Veel media- en reclamebureaus hebben zelf niet de toepasbare creativiteit in huis om, buiten de reguliere tariefkaart van media owners om, voor hun merken eigen concepten te ontwikkelen, meent het tweetal. 'Andere spelers in de media-industrie zoals tv-producenten, sportmarketingbureaus en event-organisatoren, vinden het juist lastig om de brug naar media te slaan en hier de media-activatie-oplossingen te vinden. Daarnaast hebben media-eigenaren niet altijd de mankracht om andersoortige commerciële oplossingen voor merken te ontwikkelen en organiseren. MediaActivationCo kan, naast direct voor merken, ook bovengenoemde bedrijven helpen om zo samen een maximaal resultaat voor een merk te creëren.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken