ANP Pers Support gaat op in Cision Benelux
- Media
- 27 nov 2017 @ 10:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieNieuwsmediaPromotiePR
- 27 nov 2017 @ 10:35
- Redactie Media
ANP Pers Support en Cision/PR Newswire zijn samengegaan in Cision Benelux. Via het nieuwe bedrijf krijgen Nederlandse bedrijven en organisaties aanzienlijk meer mogelijkheden om hun nieuws internationaal te distribueren en de effecten van hun PR-campagnes te meten.
Niet alleen kunnen bedrijven hun persberichten, video’s en andere communicatie voortaan wereldwijd naar 1,6 miljoen persbureaus, media, journalisten en influencers sturen. Ook kunnen ze de effecten van PR-campagnes monitoren en zelfs de resultaten op hun omzet meten.
'Cision Benelux tilt internationale PR naar the next level. Voorheen waren we vooral gefocust op distributie van nieuws. Nu zetten we een stap verder en gaan we het effect monitoren', legt Kick Hoyng, Sales Director van Cision Benelux & ANP Perssupport, uit. 'Met het nieuwe dienstenpakket van Cision kun je op één platform zowel focussen op je doelgroep als de effectiviteit van een campagne meten en zien tot hoeveel leads of conversie die leidt.'
Communications Cloud met media en influencers
Dat platform heet de Cision Communications Cloud. Die bevat een media- en influencer-database die direct toegang geeft tot meer dan 1,6 miljoen contacten wereldwijd. Van buitenlandse persagentschappen als Reuters, Bloomberg en de Deutsche Presse Agentur DPA tot individuele journalisten, bloggers en influencers voor bepaalde doelgroepen. Het platform biedt ook de mogelijkheid het persbericht, video of andere communicatieboodschap te volgen en te monitoren wat ermee gebeurt. Zowel op social media, online media als in print artikelen uit dagbladen, tijdschriften en vakbladen.
Door een koppeling met Google Analytics is via hetzelfde dashboard te zien tot hoeveel extra bezoekers de campagne heeft geleid en tot welke leads of omzetverhoging. Dat alles wordt weergegeven in een actueel overzicht.
PR Newswire overgenomen door Cision
ANP Pers Support (APS) is een joint venture van persbureau ANP en PR Newswire, eigenaar van het grootste nieuwsdistributienetwerk ter wereld. In 2016 werd PR Newswire overgenomen door mediabedrijf Cision. Samen zijn ze wereldwijd marktleider op het gebied van commerciële nieuwsdistributie. Sindsdien kunnen ook Nederlandse klanten gebruik maken van het brede scala aan nieuwe diensten. Deze maand hebben beide bedrijven zich officieel gepresenteerd als Cision Benelux.
Voor klanten die alleen in Nederlands nieuws distribueren blijft de naam gewoon ANP Pers Support. Hun persberichten, video’s en andere boodschappen worden via het ANP-net naar alle media verstuurd. Via de database van de NieuwsManager kunnen ze 13.000 individuele journalisten en influencers benaderen. Voor internationale PR-campagnes kunnen klanten voortaan terecht bij Cision Benelux.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing