AutoWeek verdient geld met proefrit-events
- Media
- 30 nov 2017 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - LeadgeneratorEvenementTijdschriftenActivatie
- 30 nov 2017 @ 11:01
- Redactie Media
Na het verdwijnen van de AutoRAI, zijn auto-importeurs op zoek naar nieuwe manieren om in contact te komen met hun doelgroep en potentiële kopers. AutoWeek helpt hierbij en organiseert exclusieve proefrit-evenementen. Een interessante vorm van leadgeneratie, zo ervaart uitgever Sanoma.
AutoWeek heeft twee jaar geleden AutoWeek Lab gelanceerd, een breed (auto)testpanel. De Sanoma-titel organiseert test-evenementen waarbij auto’s, auto-gerelateerde producten en diensten uitvoerig worden getest door leden van AutoWeek Lab. In 2017 zijn er evenementen voor Infiniti, Peugeot, Toyota en Opel georganiseerd. Ook in 2018 staan al een aantal test-events gepland.
Zo organiseerde AutoWeek de Opel X-perience op 11 en 18 november. Er werden ruim 480 proefrijders uitgenodigd om de nieuwe Opel Grandland X, Mokka X en Crossland X te ervaren op de testbanen van Lelystad en Rosmalen.
Compleet mediapakket
Naast het evenement, biedt AutoWeek een breed mediapakket binnen het Sanoma-netwerk (zoals op NU.nl, Veronica en AutoWeek) bestaande uit print, online, social en e-mail. Daarnaast wordt er ook een redactioneel videoverslag gemaakt van het evenement.
AutoWeek creëert met de proefrit-evenementen een nieuwe manier voor de markt om kwalitatieve leads te werven. Zo zijn na aanleiding van de Peugeot SUV Driving Experience auto’s verkocht en ook Opel verwacht veel kwalitatieve leads naar aanleiding van het event.
AutoWeek-hoofdredacteur Damiaan Hage: 'Met de proefritevenementen verbinden we de autowereld met de lezers van AutoWeek op de meest logische plek. In de auto, achter het stuur – precies daar waar het om gaat.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing