De Limburger is European Newspaper of The Year

De Limburger is European Newspaper of The Year
  • Media
  • 20 nov 2017 @ 00:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingJournalistiekDagbladenAwards

De Limburger is zondag door een internationale vakjury uitverkozen tot de best vormgegeven regionale krant van Europa. De Limburgse krant, onderdeel van Mediahuis, mag zich een jaar lang ‘European Newspaper of The Year’ noemen.

'De Limburger heeft een voorpagina met een modern en beeldgedreven design', schrijft de jury. 'Door binnen dit design vaak met layout-varianten te werken, weet ze eentonigheid te voorkomen. In de verschillende katernen van haar krant, zoals Regio, Scala, Sport en Horizon, continueert De Limburger haar designstijl.' Ook het format van weekenduitgave L-magazine, dat in lezersonderzoeken hoge waarderingscijfers scoort, wordt door de jury geprezen. 'In dit magazine laat de redactie creativiteit in onderwerpkeuze en layout zien.' 

Roy op het Veld, samen met Bjorn Oostra hoofdredacteur van De Limburger: 'De grootste regionale krant van Nederland is nu ook Europa’s allermooiste. Een bekroning van het werk van heel veel bevlogen collega’s, die elke dag hun stinkende best doen om voor onze lezers de allerbeste krant te maken.'

'Stimulans om leidende positie uit te bouwen'

Bjorn Oostra ziet de titel ‘European Newspaper of The Year’ bovendien als een belangrijke stimulans. 'Onze ambitie is om onze leidende positie op de Limburgse mediamarkt verder uit te bouwen. Deze prijs bewijst dat we op de goede weg zijn. De Limburger is een relevant en up-to-date nieuwsmerk, met prachtige producten in print, op online en mobiel.' 

Voor De Limburger, met 130.000 abonnees de meest gelezen regionale krant van Nederland, is de European Newspaper of The Year Award de tweede prestigieuze prijs in korte tijd. Eerder dit jaar won de Limburgse krant een Tegel, de belangrijkste journalistieke prijs van ons land, met een reeks artikelen van onderzoeksjournalist Sjors van Beek over de uitbuiting van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs. 

Aan de uitverkiezing European Newspaper of The Year deden 185 kranten mee uit 27 landen, verdeeld over vier categorieën. De Limburger is als winnaar uit de bus gekomen in de categorie regionale dagbladen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken