De Limburger is European Newspaper of The Year
- Media
- 20 nov 2017 @ 00:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BrandingJournalistiekDagbladenAwards
- 20 nov 2017 @ 00:08
- Redactie Media
De Limburger is zondag door een internationale vakjury uitverkozen tot de best vormgegeven regionale krant van Europa. De Limburgse krant, onderdeel van Mediahuis, mag zich een jaar lang ‘European Newspaper of The Year’ noemen.
'De Limburger heeft een voorpagina met een modern en beeldgedreven design', schrijft de jury. 'Door binnen dit design vaak met layout-varianten te werken, weet ze eentonigheid te voorkomen. In de verschillende katernen van haar krant, zoals Regio, Scala, Sport en Horizon, continueert De Limburger haar designstijl.' Ook het format van weekenduitgave L-magazine, dat in lezersonderzoeken hoge waarderingscijfers scoort, wordt door de jury geprezen. 'In dit magazine laat de redactie creativiteit in onderwerpkeuze en layout zien.'
Roy op het Veld, samen met Bjorn Oostra hoofdredacteur van De Limburger: 'De grootste regionale krant van Nederland is nu ook Europa’s allermooiste. Een bekroning van het werk van heel veel bevlogen collega’s, die elke dag hun stinkende best doen om voor onze lezers de allerbeste krant te maken.'
'Stimulans om leidende positie uit te bouwen'
Bjorn Oostra ziet de titel ‘European Newspaper of The Year’ bovendien als een belangrijke stimulans. 'Onze ambitie is om onze leidende positie op de Limburgse mediamarkt verder uit te bouwen. Deze prijs bewijst dat we op de goede weg zijn. De Limburger is een relevant en up-to-date nieuwsmerk, met prachtige producten in print, op online en mobiel.'
Voor De Limburger, met 130.000 abonnees de meest gelezen regionale krant van Nederland, is de European Newspaper of The Year Award de tweede prestigieuze prijs in korte tijd. Eerder dit jaar won de Limburgse krant een Tegel, de belangrijkste journalistieke prijs van ons land, met een reeks artikelen van onderzoeksjournalist Sjors van Beek over de uitbuiting van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs.
Aan de uitverkiezing European Newspaper of The Year deden 185 kranten mee uit 27 landen, verdeeld over vier categorieën. De Limburger is als winnaar uit de bus gekomen in de categorie regionale dagbladen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing