Exterion Media wint Amstelveen, JCDecaux wint Den Haag
- 2 nov 2017 @ 16:42
- Jeroen Mirck
Buitenreclame is een strijd om de exclusieve concessies. Exploitant Exterion Media heeft een mooie slag geslagen met winst in de aanbesteding van de gemeente Amstelveen. Tegelijk wijst Den Haag de voorlopige gunning van (digitale) informatievitrines toe aan JCDecaux. Beide partijen vliegen elkaar geregeld juridisch in de haren over aanbestedingen.
Het contract tussen Exterion Media en de gemeente Amstelveen voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van abri’s en europanels is getekend voor een periode van tien jaar. Door deze gewonnen concessie heeft Exterion Media de sterkste positie in Amstelveen.
Exterion Media start april 2018 met de exploitatie van 155 abri’s en 48 europanels in de gemeente Amstelveen. Met de toevoeging van deze concessie vult Exterion Media het bestaande digitale portfolio in Amstelveen Stadshart aan met traditionele objecten verspreid door Amstelveen. Hiermee biedt het bedrijf een beter aanbod en vergroot daarmee het bereik voor adverteerders.
Met ruim 80.000 inwoners is Amstelveen een enorm belangrijke concessie in Nederland. Door de gunstige ligging, goede bereikbaarheid en de uitstekende verbindingen met Amsterdam en Schiphol is Amstelveen een zeer aantrekkelijke gemeente met hoogwaardige voorzieningen zoals de Schouwburg, winkelcentrum Stadshart, het Cobra museum en het Amsterdamse Bos waar jaarlijks 6 miljoen bezoekers komen om te ontspannen, te sporten of een evenement te bezoeken. Met Schiphol op steenworp afstand wordt Amstelveen als gunstige vestigingsfactor gezien door KLM, KPMG en vele andere bedrijven. Dit trekt dagelijks duizenden werkzame personen naar Amstelveen.
Eric Kip, managing director van Exterion Media: 'Wij zijn enorm trots op de toevoeging van Amstelveen aan ons concessieportfolio. Hiermee versterken we de performance voor onze adverteerders nóg meer. Na de lancering in april 2018 zullen we hier minimaal 10 jaar zichtbaar zijn met onze mooie objecten.'
JCDecaux domineert Den Haag
Ook concurrent JCDecaux zit natuurlijk niet stil. De gemeente Den Haag kent de voorlopige gunning van het contract voor vrijstaande reclamepanelen (2 tot 6 meter) toe aan het outdoor-bedrijf. Met het nieuwe mupi-contract in Den Haag blijft JCDecaux naar eigen zeggen 'de enige buitenreclame-exploitant die zichtbaarheid biedt op straat in de vier grootste steden van Nederland, met zowel analoge als digitale buitenreclame'. Dit soort eigen concurrentie-analyses luisteren altijd heel nauw.
De overeenkomst tussen 'JCD' en Den Haag biedt ruimschoots plaats voor digitale schermen en zorgt ervoor dat het digitale mupi-netwerk Métropole zich straks uitstrekt over Amsterdam, Rotterdam, Utrecht én Den Haag: de vier grootste steden van Nederland. Het contract gaat van start per 1 januari 2018.
JCDecaux zet in de Hofstad de digitalisering van OOH-media voort met de kwalitatief zeer hoogwaardige 4K lcd-schermen van 86 inch en levert daarbij diverse moderne publieke diensten met betrekking tot interactiviteit en connectiviteit. Ook wordt met name in het winkelgebied in het centrum het Buitenreclame-aanbod enorm vergroot.
René Witzel, algemeen directeur JCDecaux Nederland: 'Met de voortzetting van het mupi-contract in Den Haag verstevigt JCDecaux zijn dominante positie in de commercieel belangrijke Randstad-regio. Wij zijn er trots op dat we met onze interactieve producten en diensten een bijdrage leveren aan de kwaliteitsbeleving van de Haagse openbare ruimte. JCDecaux en Den Haag hebben sinds 1989 een partnerschap en we zijn verheugd dat de stad opnieuw haar vertrouwen in ons uitspreekt. JCDecaux breidt met deze winst zijn digitale portfolio verder uit en biedt straks als enige exploitant zowel analoge als digitale zichtbaarheid op straat in de vier grootste steden van het land, hetgeen past bij de internationale ambitie om in 2020 in de top-5 van digitale mediabedrijven te staan.'
Bekijk ook het video-interview van Bas Vlugt met Exterion-topman Eric Kip.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing