Muziekblad Soundz overgenomen door 100%NL Magazine

8nov 201709:55
  • Media
  • 7470 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioUitgeversMuziekTijdschriften

nieuws De uitgeverij 100%NL Magazine B.V. heeft het muziekblad Soundz overgenomen van uitgeverij BCM uit Eindhoven. De overname sluit aan bij de ambities van het Volendamse bedrijf om een zo breed mogelijk pakket aan te kunnen bieden. De overname heeft geen gevolgen voor de mensen die werkzaam zijn aan deze titel. Naast hoofdredacteur Jean-Paul Heck zullen ook alle andere medewerkers van het blad de overstap maken. Wel zal het tijdschrift toegankelijker worden gemaakt voor een breder publiek.

Muziekkenner Leo Blokhuis zal een van de ambassadeurs worden van de vernieuwde titel. De eerst uitgave binnen het nieuwe format zal op 15 december groot worden gelanceerd in een nog nader bekend te maken poptempel.       

Uitgever Eddy Guyt van 100%NL Magazine is verheugd over de inlijving van Sounz. 'Deze overname past perfect bij onze strategie. In de loop der jaren hebben wij honderden consumentgericht A-merken aan ons netwerk toegevoegd. Voor het eerst kunnen deze merken  nu ook een overwegend mannelijke doelgroep bereiken.'

Hoofdredacteur Jean-Paul Heck over de overname: 'Soundz is op de perfecte plek geland. Uitgeverij 100%NL Magazine heeft laten zien dat zij perfect weten hoe ze entertainmentbladen moeten maken en in de marktkunnen zetten. Daarnaast hebben ze een groot netwerk aan adverteerders.'

100%NL Magazine BV startte in 2009 met de gelijknamige titel. Deze naam hebben zij in licentie van de gelijknamige radiozender. Later kwamen daar andere titels bij zoals het Tranasavia inflight magazine Enjoy! en tal van ‘spin off’ titels zoals de 100%L Junior, 100%NL Lekker in je Vel, 100%NL Lekker Weg en100%NL Kerst- en Cadeauspecial. Daarnaast produceren zij voor grote marktpartijen ‘sponsored’ magazines in hoge oplages. Eind vorig jaar startte het bedrijf een succesvolle samenwerking met het blad Wendy van Wendy van Dijk. Uitgever Eddy Guyt heeft aangegeven dat het bedrijf ook na deze overname op zoek blijft naar samenwerkingen en verdere overnames.   


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk