Poool winnaar MMA Startup Contest 2017
- Media
- 20 nov 2017 @ 10:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 20 nov 2017 @ 10:07
- Sjaak Hoogkamer
Het Franse Poool heeft 16 november de eerste editie van de MMA Startup Contest gewonnen. De Magazine Media Associatie (MMA) wil met het event inspirerende nationale en internationale pitches van startups aanbieden. Alle presentaties boden de magazine mediabranche nieuwe inzichten en uitdagingen.
De jury, bestaande uit Jildou van der Bijl (LINDA.), Quintin Schevernels (QSentie Ventures) en Eric Smit (Follow the Money), kende de hoofdprijs van € 2.500 toe aan Poool uit Frankrijk. Deze startup bedacht een oplossing voor de uitdagingen waarvoor uitgevers zich geplaatst zien op het moment dat ze overwegen om hun content achter een paywall te plaatsen. Co-founder Maxime Moné legde uit hoe je incidentele bezoekers op basis van data-analyse en slimme segmentatie kunt transformeren tot een loyale abonnee.
Technologie
De onderwerpen van de pitches waren zeer divers: ze gingen van neuromarketing tot blockchaintechnologie, van gepersonaliseerde video tot online voting. Grote overeenkomst tussen de tien deelnemende startups was dat ze het publiek wisten te boeien met hun kijk op nieuwe technologie, nieuwe businessmodellen en originele oplossingen voor de magazine mediabranche, die zeer openstaat voor en meedenkt met innovatie.
Startups Katalysis en Faktor kregen van de jury speciale complimenten voor hun praktische toepassingen van blockchaintechnologie. Pitcher Jolien van der Griendt van Newschain kreeg een eervolle vermelding voor beste presentatie. De tien deelnemende startups waren: www.ivyengine.com; www.newschain.nl; www.poool.fr; www.storyteq.com; www.katalysis.io; www.getcatch-up.com; www.consent.io; www.braingineers.com; www.faktor.io en www.getfrenzi.com
De MMA Startup Contest kwam tot stand met medewerking van MediaMatters en Quote.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing