Radio-branche start campagne 'Radio raakt'

Radio-branche start campagne 'Radio raakt'
  • Media
  • 23 nov 2017 @ 09:56
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekRadioCampagnesReclame

De Nederlandse radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), zijn een nieuwe radiocampagne gestart ter promotie van het eigen medium. De campagne heeft als doel adverteerders te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken. De pay-off van de door TBWA\Neboko ontwikkelde campagne luidt: 'Radio raakt!'

RAB wil de gedachte over radio als reclamemedium verbreden van een medium dat ‘alleen’ mensen tot gedrag aanzet naar een medium dat ook ingezet kan worden om de kennis en houding van mensen te beïnvloeden. Radio is dus niet enkel een actiematig medium, maar is juist ook zeer geschikt om merken mee te bouwen. De adverteerder moet anno 2017 steeds harder werken om aandacht van consumenten te verdienen. Op radio, als grootste medium overdag, krijgen merkenbouwers een luisterend oor: radio geeft ruimte om een verhaal te vertellen en luisteraars zijn op een natuurlijke wijze ontvankelijk voor beleving en verhalen. Merken maken nog onvoldoende gebruik van deze kracht van radio.

De campagne bestaat uit een reeks van vier radiocommercials waarvan ‘Alles achterlaten’ de eerste is die wordt uitgezonden. De luisteraar wordt meegenomen in een verhaal dat van een alledaagse situatie, een forens in de spits, verandert in een heerlijk voorstelbaar gevoel, een man die maar één keer leeft. Dat is wat goede radioreclame kan doen. Radioadverteerders en hun adviseurs worden doorverwezen naar de website Radioraakt.nl. Dit is een etalage-website om te inspireren en goede radioreclame in de schijnwerpers te zetten. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met Soundcircus.

'Kracht van radio verder ontdekken'

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: 'We zijn zeer trots op de nieuwe campagne. Dit helpt in onze missie om meer adverteerders meer te laten bereiken bij de luisteraar en zo de luisteraars aan te haken bij hun verhaal. Een oproep aan alle reclamemakers om radio in te zetten zoals het bedoeld is en de luisteraar te trakteren op een goed gevoel in plaats van de luisteraar ‘een opdracht te geven’ en daarmee disruptief te zijn in hun luisterplezier. We helpen adverteerders om de kracht van radio verder te ontdekken en goed te gebruiken.'

Het Radio Advies Bureau is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en het inspireren over radioreclame voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om meer te bereiken bij de luisteraars van haar radiomerken.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken