Clear Channel kiest nieuwe marktbenadering
- Media
- 1 dec 2017 @ 09:41
- Link
-
Suzanne van der Meij
redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Outdoor
- 1 dec 2017 @ 09:41
- Suzanne van der Meij
We optimize your outdoor campaign is de nieuwe slogan van Clear Channel Nederland. Met de focus op People & Places, Insights en Create wil Clear Channel haar marktpositie verstevigen. De nieuwe website die gelanceerd is, is een onderdeel van deze nieuwe focus.
Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director bij Clear Channel Nederland: 'We zijn al jarenlang een onmisbare speler als het gaat om het behalen van een landelijk gespreid bereik. We zijn aanwezig in 333 gemeenten en realiseren hiermee een bereik van 79 procent binnen de doelgroep dertien t/m 75 jaar. Maar het is goed om kritisch naar jezelf te kijken en te blijven optimaliseren. Na marktonderzoek gaan we ons daarom vanaf nu focussen op drie pijlers; People & Places, Insights en Create. Deze drie pijlers vormen de basis van onze nieuwe marktbenadering.'
People & Places
Van Kasterop: 'We merken dat het voor adverteerders steeds interessanter is om ook op locatie en doelgroep te kunnen selecteren, in plaats van enkel op bereik. Vandaar onze focus op People & Places.'
Clear Channel beschikt over actuele data van ruim twee miljoen locaties, die gekoppeld zijn aan de media-objecten. Met behulp van deze data kunnen doelgroepen op specifieke plekken, verspreid door het hele land, bereikt worden. Een campagne bereikt de doelgroep hiermee op het juiste moment én op de juiste plaats.
Insights
Met de focus op Insights wil Clear Channel de kracht van outdoor nog meer benadrukken. Er worden onderzoeken uitgevoerd in samenwerking met gerenommeerde onderzoekbureaus, adverteerders en mediabureaus. Met behulp van de resultaten kunnen adverteerders hun media-inkoop onderbouwen met feiten.
Create
Uit onderzoek van Clear Channel België en Ipsos blijkt dat het succes van een campagne voor 47 procent afhangt van de creatie. Create is daarom een service waarmee Clear Channel adverteerders helpt bij de creatie van een outdooruiting. Voorafgaand aan een campagne kan een uiting worden onderzocht door middel van een Visual Scan. Op basis van de resultaten wordt advies uitgebracht hoe een ontwerp visueel geoptimaliseerd kan worden voor een outdoorcampagne. Na afloop van een campagne is er de mogelijkheid om een effectmeting te doen.
Van Kasterop: 'In een tijd waarin er steeds kritischer wordt gekeken naar media-uitgaven, is het van belang dat we onze positie in de markt verstevigen en onmisbaar zijn in de mediamix. Met onze focus op de drie pijlers en de lancering van de nieuwe website hebben we de basis gelegd voor onze nieuwe marktbenadering. Op deze manier halen we samen met onze adverteerders het maximale uit campagnes.'
-
Suzanne van der Meij
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianetwerk.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing