Hornbach en Peugeot in finale RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs

Hornbach en Peugeot in finale RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs
  • Media
  • 22 dec 2017 @ 10:10
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsRadio

De radiocommercials van Hornbach en Peugeot zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het derde kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards.

De finale is in juni 2018; na een online stemronde in juni wordt de uiteindelijke publiekswinnaar bekendgemaakt tijdens het awardsevent van het Radio Advies Bureau.

Hornbach bezorgt de consument graag een brede glimlach en de radiocommercial begint dan ook met absurdistische humor. 'Papa, waarom laten we mama hier achter?', zegt een geëmotioneerd kinderstemmetje. Mama blijkt niet meer in de auto te passen door de vele aankopen die gedaan zijn… Hornbach verontschuldigt zich voor de overvolle auto, maar niet voor de 120.000 artikelen in het assortiment. Consumenten waarderen deze manier van radioreclamemaken en zij verkiezen Hornbach dan ook tot beste radiocommercial in het derde kwartaal van 2017. De waardering onder mannen is iets hoger dan onder vrouwen. Hornbach was radioadverteerder van het jaar in 2013. De radiocommercial is bedacht door reclamebureau Heimat uit Berlijn, geschreven door Mar Creatives en geproduceerd door Puur Audio & Video.

Ook Peugeot gebruikt humor voor attentiewaarde en krijgt hiervoor eveneens waardering van de luisteraar, met name in de leeftijdsgroep 30-49 jaar. Iemand leent een Peugeot om even thuis te checken of het gas nog aan staat. Begrijpelijk, want iedereen wil wel in een nieuwe Peugeot rijden. Alleen blijft deze lener meer dan een week weg en dus wil de eigenaar hem wel graag terug. Deze radiocommercial is onderdeel van een serie met verschillende versies. Deze versie springt er uit en gaat door naar de finale van de RAB Radio Advertising Awards. Reclamebureau Havas Lemz is verantwoordelijk voor het script en de commercial is geproduceerd door Soundcircus. 

Over de award en het onderzoek

Het RAB organiseert eind juni 2018 de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs één van de awards is. Voor deze prijs worden per kwartaal voorrondes gehouden.

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB het panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken