Mediagroep Amsterdam bundelt zes hah-uitgevers

Mediagroep Amsterdam bundelt zes hah-uitgevers
  • Media
  • 27 dec 2017 @ 13:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwsmediaDagbladuitgeversJournalistiekPrintZakelijk

Zes huis-aan-huisbladen in en om Amsterdam met elk een hyperlokale identiteit hebben de handen ineengeslagen en zijn commercieel en redactioneel een samenwerking aangegaan: Mediagroep Amsterdam. 'Samen sta je sterker.'

Mediagroep Amsterdam bundelt de titels Bijlmer&Meer (Amsterdam-Zuidoost), De Brug (Amsterdam-Oost), Zuid! (Amsterdam-Zuid), Westerpost (Amsterdam Nieuw-West, Badhoevedorp, Zwanenburg, Halfweg en Lijnden), Noord-Amsterdams Nieuwsblad en Kompas (Landsmeer, Oostzaan en Amsterdam-Noord). 

Al deze titels brengen in en rond de hoofdstad, met een gezamenlijke oplage van 287.800 exemplaren, het lokale nieuws op een verfrissende manier. Met redacties die in de haarvaten van de lokale samenleving zitten. Met gedreven correspondenten en nieuwspartners staan zij garant voor goede verhalen, nuttige plaatselijke informatie, sport, cultuur, uitgaan, autonieuws, woonnieuws en vooral lokaal en regionaal aansprekende onderwerpen.

Regiokrant Kompas en Noord-Amsterdams Nieuwsblad

Eric Kooij, commercieel directeur van Rodi Media (Regiokrant Kompas en Noord-Amsterdams Nieuwsblad): 'Ons motto is: bereik samen succes. We hebben nu te maken met een economische flow. Samen sta je sterk, maar dat betekent meer dan alleen maar omzet creëren. Mensen en bedrijven met elkaar verbinden is een activiteit van zakelijke, maar ook zeker van maatschappelijke aard. Partnerships sluiten met uitgeverijen, maatschappelijke organisaties, burgerinitiatieven en het lokale bedrijfs- en verenigingsleven. Een mooi voorbeeld van samenwerking is de jaarlijkse Voedselbankactie, een samenwerking tussen de regionale omroep NH, Deen Supermarkten en Rodi Media. Het steeds groter wordende draagvlak waar deze actie over beschikt bij partners en lezers sterkt ons in het belang van wat wij als Rodi Media in (media)partnerschappen zien.'

Bijlmer&Meer

Giovanni Fränkel, geboren en getogen in de Bijlmer, is de man achter Bijlmer&Meer. De krant verschijnt nu nog maandelijks, maar de ambitie om over te gaan naar wekelijks is er. 'We zijn een volwaardige nieuwskrant met veel lokale redactie, next door adverteerders, informatie en entertainment uit de directe omgeving, voor 100 procent gericht op Amsterdam-Zuidoost. Vóór en óver de bewoners, over wat er gebeurt in de buurt én in de rest van de wereld, maar dan helemaal vertaald naar de lokaliteit binnen het stadsdeel. Zuidoost staat enorm in de steigers. Vandaar dat het tijd werd voor een eigen en vertrouwde huiskrant. Bijlmer&Meer staat nu al bekend om de sterke redactieformule. Voor heel Zuidoost, voor iedereen.'

De Brug

‘Bruggen slaan, land winnen en informeren’ is het credo van De Brug, een huis-aan-huiskrant in Amsterdam-Oost en omstreken. Uitgever Martijn van den Dobbelsteen: 'Veel aandacht voor plaatselijk nieuws, politiek, wonen en vooral diepgang: interviews met bekende, opvallende en onopvallende mensen en interessante bedrijven. Niks meer van hetzelfde, bij ons geen doorgeplaatste persberichten. Wij schrijven ons eigen verhaal, onafhankelijk, vernieuwend en origineel. Omdat de tijd dat vraagt. De Brug is een krant met een ziel.'

Zuid!

Zuid! is een prille loot aan de Mediagroep Amsterdam boom. De krant heeft een nog korte geschiedenis, maar een uiterst perspectiefvolle toekomst. Uitgever Philip van Poecke: 'We richten ons op het puur lokale nieuws en verhalen van inwoners en ondernemers in het stadsdeel. Zuid is een stadsdeel met veel potentie. Boeiend, spraakmakend en interessant. Amsterdam-Zuid leeft. Het is een van de mooiste buurten van de hoofdstad met indrukwekkende brede lanen, imposante monumentale gebouwen, bijzondere boetieks en ook kleine geheimen. We schrijven hier graag over en belangrijk: we volgen de lokale politiek nauwgezet.'

Westerpost

Voor uitgever René Kater vormt Amsterdam Nieuw-West, met aansluitend een gedeelte van de Haarlemmermeer (Badhoevedorp, Zwanenburg, Halfweg en Lijnden een totale oplage bijna 80.000 exemplaren), al zo’n 65 jaar een belangrijk en aantrekkelijk verspreidingsgebied. 'We werken sinds kort nauw samen met de nieuwe Rodi Media-uitgave Nieuwsblad Haarlemmermeer, oplage 55.000 exemplaren. Gecombineerd met de Westerpost zijn dat in de Haarlemmermeer 67.300 exemplaren. Met Kompas, Noord-Amsterdamse Nieuwsblad, Bijlmer&Meer, De Brug en Zuid! is de cirkel rond.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken