Blendle start luisterdienst

Blendle start luisterdienst
  • Media
  • 12 jan 2018 @ 23:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaJournalistiekRadioContent

De artikelen van Blendle zijn voortaan ook te beluisteren. Hiermee komt de online kiosk naar eigen zeggen tegemoet aan een wens van gebruikers. Dagelijks wordt voor Blendle Audio een selectie van de meest interessante verhalen voorgelezen door tien jonge talenten.

De kiosk speelt in op de opmars van podcasts en audioboeken, waar steeds meer mensen naar luisteren. Audio is hot, aldus oprichter Alexander Klöpping. 'Blendle Audio combineert het beste van de radio en podcasts: wel actualiteit en verdieping, maar zonder reclame. Als een onderwerp je niet interesseert swipe je gewoon door.'

De verhalen worden voorgelezen door studenten van de scholen voor journalistiek in ons land. Ze lezen de artikelen integraal voor en vertellen voor elk stuk eerst waar het over gaat, en waarom het volgens Blendle het luisteren waard is. Opmerkelijk detail: de luisteraar wordt bij naam genoemd, waardoor op dit moment duizenden voornamen los worden ingesproken.

De nieuwe dienst is beschikbaar voor leden van Blendle Premium. Deze dienst lag vorig jaar onder vuur van enkele uitgevers, met als gevolg dat NRC en De Telegraaf hun artikelen terugtrokken uit Blendle. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken