NOS wil miljoenen betalen voor tv-rechten Oranje
- Media
- 8 jan 2018 @ 00:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameKijkcijfersTelevisieVoetbal
- 8 jan 2018 @ 00:48
- Redactie Media
De NOS zou miljoenen willen investeren om de komende vier jaar de wedstrijden van het Nederlands elftal te mogen uitzenden. Er circuleren bedragen die onmogelijk lijken te kunnen worden terugverdiend.
Tot een akkoord is het nog niet gekomen, maar de Europese voetbalbond UEFA bevestigt tegenover De Telegraaf dat er wordt onderhandeld. Een eerdere veiling van de rechten liep in 2016 nog op niets uit, omdat er in de ogen van de UEFA te weinig werd geboden.
Drie ingewijden melden dat de NOS nu alsnog zo’n 900.000 euro per wedstrijd wil betalen. Dat geldt als zwaar verliesgevend, want er zou niet meer dan 400.000 euro aan reclame-inkomsten per wedstrijd te verdienen zijn.
Hoofdredacteur Maarten Nooter van NOS Sport laat weten dat het bewuste bedrag sowieso niet klopt, maar weigert verder in te gaan op vragen over het bod. Dit zou namelijk de onderhandelingen over de rechten kunnen schaden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing