Dutch FilmWorks stalt verzetsfilm bij M2Media

Dutch FilmWorks stalt verzetsfilm bij M2Media
  • Media
  • 13 feb 2018 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMediabureauBioscoopMediastrategie

Dutch FilmWorks heeft M2Media de opdracht gegeven om de volledige mediacampagne te verzorgen voor de Nederlandse speelfilm 'Bankier van het verzet'. M2Media won de pitch met een 'verfrissend communicatie- en mediaconcept' en 'verrassende, creatieve keuzes'.

Zo sleepte het team de verantwoordelijkheid over alle media-uitingen en mediabestedingen omtrent de lancering en de promotie van deze film binnen.

'Bankier van het verzet', met Barry Atsma, Jacob Derwig en Pierre Bokma in de hoofdrollen, vertelt het waargebeurde verhaal van bankier Walraven van Hall en Nederlands’ grootste verzetsdaad die lang werd verzwegen. De film gaat op 5 maart in première en is vanaf 8 maart in de Nederlandse bioscopen te zien. 

'Extra inzichten in onze doelgroepen'

Jeffrey Prenger, Marketing Manager van Dutch FilmWorks: 'We hebben vooral voor M2Media gekozen vanwege de goede naam en het complete dienstenaanbod. We kunnen nu alles onder één dak onderbrengen en dat biedt veel voordelen. Het Insights-team van M2Media geeft ons bovendien extra inzicht in onze doelgroepen en maakt het plaatje helemaal af.'

Han Roode, Head of Strategy M2Media, is trots op zijn team en de opdracht. 'Dutch FilmWorks is de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux met een ijzersterk imago. Logisch dat we het geweldig vinden dat we voor zo’n tot de verbeelding sprekende organisatie mogen werken! De film hebben we al gezien. Het staat voor ons nu al vast dat dit de grootste Nederlandse film van 2018 gaan worden.'

'Being the fastest in changing all the time'

M2Media is al achttien jaar een onafhankelijk media- en marketingbureau voor ondernemende marketeers. Er werken ruim 35 medewerkers aan strategie, planning en inkoop van geïntegreerde off- en online oplossingen. M2Media werkt onder andere voor Bovag, Coop, Monuta, Q-Park, Radio 538, Schiphol, Vereniging Eigen Huis, VGZ en Welkoop.

De bedrijfsfilosofie 'Being the fastest in changing all the time' heeft Dutch FilmWorks de afgelopen jaren gebracht tot haar huidige status: de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux op gebied van bioscoop, home entertainment, Video On Demand en TV (Pay TV en Free TV). Inmiddels heeft DFW een catalogus van meer dan 3.000 titels op het gebied van speelfilms, TV-series, documentaires en kinderproducten. Successen op het gebied van Nederlandse films zijn onder meer Soof 2, Weg van Jou, Bella Donna’s, Mannenharten 1&2 en Komt Een Vrouw Bij De Dokter. Er is een breed aanbod aan tv-series, zoals Pillars of the Earth, Top Gear, Sherlock, Moordvrouw en Divorce.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken