DWDD schakelt terug, nieuwe talkshow met Margriet van der Linden
- Media
- 14 feb 2018 @ 12:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersTelevisieproductieTelevisie
- 14 feb 2018 @ 12:09
- Redactie Media
Margriet van der Linden wordt het nieuwe gezicht van de vooravond van NPO 1. Haar nieuwe talkshow bij KRO-NCRV is vanaf einde april/begin mei te zien op de plek van De Wereld Draait Door (BNNVARA) van presentator Matthijs van Nieuwkerk, die vorig jaar heeft aangegeven dat hij minder uitzendingen wil maken.
De titel en de exacte startdatum van het programma van Margriet van der Linden (geproduceerd door Human Factor) worden later bekendgemaakt. De Wereld Draait Door keert in het najaar terug.
'Met de komst van Margriet bieden we onze kijkers het hele jaar door om 19.00 uur op NPO 1 een actuele rubriek rond thema’s als cultuur, media, sport, wetenschap en politiek', zegt Frans Klein, directeur televisie NPO. “De keuze is op de show van Margriet van der Linden gevallen omdat dit programma verrassend en origineel is. Margriet is een uitgesproken personality: scherp, grappig en uitdagend, zoals we haar kennen uit MolTalk.'
Over de keuze voor de uitbreiding van live programmering op de vooravond zegt Klein: “Het afgelopen jaar hebben we al onze late night talkshows Pauw en Jinek het hele jaar door geprogrammeerd. Dat is goed bevallen en nu bouwen we, met veel geduld en toewijding, de vooravond verder uit.'
'Sterke vrouw naast Van Nieuwkerk'
Shula Rijxman, voorzitter van de raad van bestuur van de NPO: “Matthijs van Nieuwkerk, die de vooravond bij de NPO groot heeft gemaakt en dat al jaren als een topsporter weet vast te houden, krijgt nu gezelschap van een sterke vrouw. Op beiden ben ik ontzettend trots. En ook al wordt vrouwelijke geluid langzaam maar zeker steeds luider op onze radio- en tv-zenders: meer diversiteit, dus ook meer kleur, blijft een speerpunt.'
Jochem de Jong, mediadirecteur KRO-NCRV: “Fantastisch dat we als KRO-NCRV op dit mooie tijdstip op NPO 1 een dagelijks programma kunnen maken. Margriet is een vakvrouw, ze prikkelt, ze verrast en is nieuwsgierig. We zien er naar uit.'
'Wij zijn een productiehuis dat programma’s maakt met opvallende talenten. Margriet is zo’n talent en het is geweldig dat wij samen deze kans krijgen.”, zegt Irene van den Brekel van producent Human Factor.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing