Op Winterspelen wordt massaal ingehaakt

Op Winterspelen wordt massaal ingehaakt
  • Media
  • 12 feb 2018 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameOlympische SpelenActivatieOutdoor

Nederland is in de ban van de Winterspelen, dus wordt daar ook massaal op ingehaakt. De ultieme inhaker is natuurlijk De Coolste Baan van Nederland, waar na het eerste Nederlandse goud de Olympische vlam werd ontstoken. Dit is ook live vertoond op tien digitale masten van Interbest.

Met de gouden medaille van Carlijn Achtereekte is de vlam van het Olympisch Stadion in Amsterdam ontstoken. Het laten branden van de vlam wordt mede mogelijk gemaakt door het Olympisch Stadion van Amsterdam, in samenwerking met De Coolste Baan van Nederland. Carla de Groot, directeur van het Olympisch Stadion, had de eer om op de gouden knop te drukken en de vlam te ontsteken. 

Het ontsteken van de vlam van het Olympisch Stadion kon gevolgd worden via de livestream via de Facebook-pagina van De Coolste Baan van Nederland. Ook mediapartner Interbest laat het gouden moment zien door op tien digitale masten langs de Nederlandse snelwegen de brandende vlam van het Olympisch Stadion te tonen. 

Tijdens de Olympische Spelen van Amsterdam in 1928 werd voor de eerste keer een symbolisch vuur ontstoken in het Olympisch Stadion. Het vuur brandde in een schaal die op de toren van het Olympisch Stadion was geplaatst, bedacht en ontworpen door de gevierde architect Jan Wils. De vlam werd in 1928 aangestoken door een medewerker van het toenmalige Amsterdams Gemeentelijk Energiebedrijf, een van de rechtsvoorgangers van Nuon, dat nu partner is van De Coolste Baan. 

Veel inhakers

Op social media en in de maandagkranten werd natuurlijk ook massaal ingehaakt op de eerste Nederlandse successen van Carlijn Achtereekte en Sven Kramer. Op straat was het zelfs mogelijk om via een digitale abri een felicitatie-bericht te sms'en naar Achtereekte. De Winterspelen duren nog ruim anderhalve week, dus er is nog volop kans op nieuwe inhakers en activaties. Wordt vervolgd. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken