GVB gunt outdoor-exploitatie Amsterdams OV aan JCDecaux
- Media
- 14 mrt 2018 @ 10:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclamePitchesOutdoor
- 14 mrt 2018 @ 10:34
- Redactie Media
JCDecaux lijkt een grote vis te hebben gevangen: het Amsterdamse OV-bedrijf GVB heeft de buitenreclame-exploitant het exclusieve contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten toegewezen. Het gaat hier om een voorlopige gunning.
JCDecaux heeft na een openbare aanbesteding de voorlopige gunning van het contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten in Amsterdam toegewezen gekregen van openbaarvervoerbedrijf GVB. De nieuwe overeenkomst voor de duur van minimaal 3 jaar betekent een voortzetting van het contract voor tram- en veerpontreclame en gaat van start per 1 mei 2018.
Met deze concessie versterkt JCDecaux zijn positie in Amsterdam: het bedrijf biedt adverteerders Abri’s, Mupi’s, Billboards, digitale Buitenreclame en Total View Trams, - Bussen en –Veerponten. De volledig bestickerde voer- en vaartuigen van GVB zijn enkele tientallen meters lang en zijn dagelijks te zien op diverse lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd.
René Witzel, algemeen directeur van JCDecaux Nederland: 'Wij zijn ontzettend blij met het vertrouwen dat GVB opnieuw in ons uitspreekt. Na onze succesvolle reclame-exploitatie op trams en veerponten kijken wij uit naar wederom een mooie periode met hoogwaardige uitingen op de voertuigen van GVB. Dit nieuwe contract geeft ons een dominante positie op het gebied van vervoersreclame in Amsterdam en maakt JCDecaux, met ook Abri’s, Mupi’s en digitale schermen, nog meer dan voorheen dé OOH-partij voor zichtbaarheid in de hoofdstad.'
De exploitatie van Total View busreclame voert JCDecaux uit in samenwerking met OV Media. Tramreclame was op het gebied van Buitenreclame lange tijd een grote afwezige in Amsterdam, totdat JCDecaux en GVB dit opvallende medium op Koningsdag 2015 herintroduceerden. De bestickerde trams werden direct warm onthaald en inmiddels hebben vele grote merken het mediumtype ingezet in hun campagnes. Als pilot vormden sinds enkele maanden ook de veerponten onderdeel van de overeenkomst.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing