Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM
- Media
- 20 mrt 2018 @ 13:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DigitaalMediabureauStrategieOnline advertising
- 20 mrt 2018 @ 13:11
- Redactie Media
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.
Deze specialisten met een bewezen trackrecord zijn afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard, en vormen samen een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand. Het Digital Partnerships Team werkt in nauwe samenwerking met GroupM Trading aan de uitrol van nieuwe waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals.
Hein van der Wielen is benoemd tot Head of Digital Partnerships en rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group (thans onder leiding van CEO Marion Koopman). De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.
Prijs versus yieldmanagement
Van der Wielen: 'Tijdens pitches focussen klanten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yieldmanagement een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop.'
Kramer: 'Het eerste grote succes van dit team is de creatie van de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop die de zeer on-transparante programmatic supply chain volledig beheersbaar en gegarandeerd 100% transparant en controleerbaar maakt. Hier profiteren zowel adverteerders als de kwalitatieve lokale publishers van. GroupM realiseert hiermee effectievere campagnes terwijl lokale publishers de kwalitatieve content kunnen blijven maken waarbij onze adverteerders goed zichtbaar zijn en vrij van fraude en verborgen kosten kunnen adverteren.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing