Hoofdredacteur van Vriendin en Santé vertrekt
- Media
- 16 mrt 2018 @ 00:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersPersonaliaJournalistiekTijdschriften
- 16 mrt 2018 @ 00:08
- Redactie Media
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Daarmee komt er een einde aan haar dienstverband bij Audax Publishing. Het besluit over haar vertrek is 'gezamenlijk en in goed overleg' genomen.
Krol trad aan kort nadat Vriendin en Santé in een oplage-daling terechtkwamen (van 124.000 naar 111.000 exemplaren in 2011). 'Met haar inzet wist ze in een dalende markt de oplages van beide titels te stabiliseren', zo laat Audax weten. Wel zakte de oplage afgelopen jaar voor het eerst onder de magische grens van 100.000 stuks.
Krol stapte in 2011 over van Marie Claire naar Vriendin. Vakblad Villamedia memoreert dat ze direct na haar entree een A4 ophing met daarop het modale inkomen van een Nederlands gezin. Daarvan moest volgens haar de hele redactie van Vriendin doordrongen zijn, vertelde ze destijds in een interview. Dus geen chique yuppendiner en geen peperdure kleding in het blad. ‘De leefstijl van de gemiddelde bladenmaker in de Randstad, is niet die van de gemiddelde Nederlander. Dat wordt vaak vergeten.’
Het is nog niet bekend wie Krol opvolgt als hoofdredacteur. Audax is uitgever van de tijdschriftmerken Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty en Glossy. De uitgever, gevestigd in Amsterdam, bereikt met zijn merken wekelijks meer dan 2 miljoen mensen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- Warc Media 100: 'Gebruik van... 19-03-2024
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing