NOS houdt samenvattingen Eredivisie tot 2022
- Media
- 19 mrt 2018 @ 08:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieVoetbalKijkcijfers
- 19 mrt 2018 @ 08:09
- Redactie Media
De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende vier seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met de Eredivisie Media & Marketing (EMM), die loopt tot medio 2019, is met drie seizoenen verlengd tot en met het seizoen 2021/’22. 'Het bord op schoot blijft.'
De nieuwe deal houdt in dat de samenvattingen van de Eredivisie de komende jaren op dezelfde, vertrouwde wijze bij de NOS te zien zijn. Zowel op de televisie als online. Hetzelfde geldt voor de live-verslaggeving op de radio bij NOS Langs de Lijn.
'De NOS doet al meer dan 50 jaar verslag van de Eredivisie', zegt Geert Hofman, waarnemend algemeen directeur van de NOS. 'Tot grote tevredenheid van onze twaalfde man: de kijkers van Studio Sport en de luisteraars van Langs de Lijn. Dat we dit kunnen blijven doen, is een blijk van waardering voor de manier waarop wij de Eredivisie voor een breed publiek toegankelijk maken. Voor ons en voor de Publieke Omroep als geheel. Het bord op schoot blijft.'
'Dit is echt topnieuws', reageert Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport. 'De Eredivisie is de belangrijkste competitie voor de voetballiefhebber in dit land. Niet altijd het beste voetbal, wel de beste verhalen en de meeste beleving. De Eredivisie is week in week uit het gesprek van de dag. Wij volgen dat op die typische NOS-manier en dat we dat nog jaren kunnen blijven doen, is heel goed nieuws.'
Ziggo en NOS
De directie van EMM, bestaande uit Frank Rutten en Marco de Ruiter, is blij met de continuering van de samenwerking met de NOS. 'Al tien jaar is het onze missie om zoveel mogelijk mensen het Nederlandse voetbal te laten beleven, samen met alle Eredivisie-clubs en hun helden. Voor alle live-wedstrijden kan men terecht bij Fox Sports Eredivisie en voor de samenvattingen bij onze alom gewaardeerde partner: de NOS. De interesse in het Eredivisievoetbal is onverminderd groot en met dit kwalitatief hoogwaardige en toegankelijke tv-aanbod worden de fans op hun wenken bediend.'
De Eredivisie en de NOS kennen een lange geschiedenis. Op 5 april 1959 was de eerste uitzending van Sport in Beeld, de voorloper van NOS Studio Sport. Hele generaties zaten sindsdien op zondag ‘met het bord op schoot’ voor de televisie voor de samenvattingen van de Eredivisie. De uitzendingen van Studio Sport Eredivisie trekken wekelijks een breed publiek van ruim vier miljoen mensen. De zondagavondeditie van zeven uur is met gemiddeld 2,5 miljoen kijkers het populairst.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing