The Gardeners stuurt Elle Bloemen mee met Elle

The Gardeners stuurt Elle Bloemen mee met Elle
  • Media
  • 9 mrt 2018 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConceptenBranded contentTijdschriftenPrintContent

Speciaal voor Bloemenbureau Holland heeft reclamebureau The Gardeners Elle Bloemen geïnitieerd, een speciale uitgave van het tijdschrift Elle en zustertitel Elle Decoration. Het magazine wordt meegeseald met de complete oplage.

Het magazine Elle Bloemen heeft als doel om consumenten te inspireren met interessante content over bloemen. Het idee voor Elle Bloemen is internationaal uitgezet bij Hearst Magazines, om een zo groot mogelijk bereik onder de doelgroep van Mooiwatbloemendoen.nl te genereren.

Het magazine wordt meegeseald met de gehele oplage van Elle en Elle Decoration van maart in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Daarmee realiseert Elle Bloemen in één klap een unieke oplage van bijna 650.000 magazines.

Het team van Elle heeft gekeken naar een redactionele invulling voor het maken van een inspirerend magazine over… hoe kan het anders: Bloemen. De redactie heeft zich in het bijzonder gericht op voorjaarsbloeiers vanwege de uitgiftedatum van Elle Bloemen (maart). Het magazine, dat eenzelfde opbouw heeft als Elle (Decoration), staat vol met tips, reportages, interessante portretten en inspirerend beeld.

Carte blanche voor bloemen

Daan Langstraat van Bloemenbureau Holland: 'The Gardeners heeft dit initiatief bedacht en neergelegd bij ons en dankzij hun uitstekende contacten in medialand, weten te koppelen aan Elle. Ik denk dat iedereen aan het resultaat (een echte Elle Bloemen) kan zien dat dit een perfecte match is gebleken.'

Evelien Reich, hoofdredacteur Elle Decoration en Edine Russel, hoofdredacteur Elle: 'Hoewel we al jaren bladen maken, raakten we ontzettend enthousiast van hoe eindeloos inspirerend het onderwerp bloemen bleek. Daarbij gebeurt het bijna nooit dat je in een dergelijke samenwerking redactioneel en creatief min of meer carte blanche krijgt. We zijn heel blij dat de fijne band die we met Bloemenbureau Holland en The Gardeners hebben, geresulteerd heeft in zo’n mooi project. En wat wij hier maken, verschijnt ook nog in de UK, Duitsland en Frankrijk uit. We zijn echt enorm trots.'

Credits

Initiatief: The Gardeners

Klant: Bloemenbureau Holland / Mooiwatbloemendoen.nl

Hoofdredacteur: Evelien Reich & Edine Russel

Art direction: Rachel Wols (Mercur Art Direction 2017)

Foto cover: Ó Oof Verschuren

Eindredactie: team Elle en Mooiwatbloemendoen.nl

Productie: Hearst Magazines

Projectmanagement The Gardeners: Stephanie van der Klift 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken