VPRO benoemt multimediale hoofdredactie
- Media
- 20 mrt 2018 @ 10:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaTelevisieJournalistiekMakers
- 20 mrt 2018 @ 10:33
- Redactie Media
Anouk Kamminga en Willem van Zeeland treden per 1 juni als hoofdredacteur in dienst van de VPRO. Samen met Stan van Engelen zullen zij de nieuwe driekoppige hoofdredactie Media vormen.
Dit drietal wordt verantwoordelijk voor alle programma’s van de VPRO, zowel voor radio, televisie als online. Dit is een volgende stap in de ontwikkeling van de multimediale koers van de VPRO, waarmee de omroep zijn publiek nog beter via verschillende platforms wil gaan bereiken.
Anouk Kamminga (45) heeft als Hoofd TV bij CCCP veel ervaring met het begeleiden van jong talent. Haar komst betekent een stevige impuls voor de verdere verjonging van de VPRO. Willem van Zeeland (47), nu Hoofd Internet & Innovatie bij NTR, werkte al eerder bij de VPRO. Als eindredacteur van muziekplatform 3voor12 maakte hij zich al sterk voor een multimediale organisatie die het publiek opzoekt en betrekt.
VPRO-directeur Lennart van der Meulen: ‘We hebben een sterk programmapakket met titels als Zondag met Lubach, Bureau Buitenland, 3voor12 en de VPRO reisseries. De opdracht van de nieuwe Hoofdredactie Media is om het VPRO-programmapakket de komende jaren te vernieuwen en uit te breiden. We richten ons op de verdere verjonging van de VPRO en gaan, nog nadrukkelijk dan nu, ons publiek opzoeken op de plekken en platforms waar het zich bevindt.’
Anouk Kamminga is Hoofd TV bij CCCP, dat succesvolle programma’s als RamBamen Streetlab heeft voortgebracht. Zij was als eindredacteur en regisseur betrokken bij onder meer VPRO-programma’s als Beestieboys, Oudtopia en Superstream me. Eerder was zij gedurende vier seizoenen eindredacteur van 6pack, dat veel talenten (onder wie Sophie Hilbrand) voortbracht.
Willem van Zeeland is Hoofd Internet & Innovatie bij de NTR. Hier is hij verantwoordelijk voor onder meer NPO Focus en SchoolTV. Bij de VPRO was hij behalve eindredacteur van 3voor12 ook coördinator van de cultuurprogrammering. Eerder werkte hij als programmeur bij Tivoli en als programmeur literatuur en wetenschap bij Lowlands.
Stan van Engelen is sinds 2000 werkzaam bij de VPRO, waar hij in 2012 Hoofdredacteur TV werd samen met Karen de Bok. Voor die tijd was hij eindredacteur van onder meer het VPRO-buitenlandprogramma Metropolis en het digitale kanaal Holland Doc. Hij begon zijn carrière bij de VPRO als webredacteur van De nieuwe wereld.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing