Genomineerden AMMA bekend

Genomineerden AMMA bekend
  • Media
  • 11 apr 2018 @ 12:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

De nominaties voor de elf categorieën van de AMMA Awards 2018 zijn bekend. Voor de 17e keer worden op 17 mei a.s. de winnaars bekendgemaakt.

De AMMA’s (Annual Masters of Media Awards) belonen de beste mediaprestaties van het afgelopen jaar van merk, media-exploitant en -bureau. De prijzen zijn vakkundig in verschillende juryrondes beoordeeld door 69 professionals uit de gehele branche. Op donderdag 17 mei 2018 worden de elf winnaars bekendgemaakt tijdens een feestelijk avondprogramma in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.

De genomineerden (tevens in video te zien op www.facebook.com/mwgverbindtmedia ) per categorie zijn:

YIM Mediatalent van het jaar

* Bart Delwig - Social Inc

* Lotte Hillen - Universal Media

* Nancy Faber - Omnicom Media Group

Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)

* Maarten Rooduijn - JCDecaux

* Marco Gijsen - BrandDeli

* Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision

* Rick Vriesema - Exterion Media

Beste engagementstrategie

* Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras

* Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film

* Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab

Beste gebruik van een medium

* Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht  - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton

* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake

Beste mediaperformance

* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive

* Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree

* Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz

Beste media-innovatie

* C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR

* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive

* NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media

* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)

* Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media

* VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands

Beste mediastrategie

* Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake -  Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper

* Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa

* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake

* Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity

Merk van het jaar

* Doritos Continues To Play Bold in 2017 - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove

* ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam

* McDonalds Van Ads naar Acts naar het succesvolste jaar ooit - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay

Media-exploitant van het jaar

* BrandDeli

* Exterion Media

* Wayne Parker Kent

Mediabureau van het jaar

* M2Media

* MediaCom

* PHD

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken