Hollands drama domineert Paasweekend

Hollands drama domineert Paasweekend
  • Media
  • 3 apr 2018 @ 17:50
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MakersTelevisieproductieKijkcijfersTelevisie

NPO en RTL leverden strijd dit Paasweekend met nieuw Nederlands drama. De publieke omroep trapte af met Zuidas, terwijl RTL4 Videoland-serie 'De 12 van Oldenheim' gelijktijdig programmeerde. RTL won de tweestrijd.

Ruim 1,2 miljoen kijkers keken zondag naar de eerste aflevering van 'De 12 van Oldenheim'. De start van de mysterieuze thrillerserie staat daarmee op de vierde plaats van best bekeken tv-programma's op eerste Paasdag. De serie is sinds mei vorig jaar te zien op Videoland. RTL4 zond zondag ook direct de tweede aflevering uit, die goed was voor 979.000 kijkers.

Gelijktijdig programmeerde BNNVARA het kersverse advocaten-drama Zuidas, maar dat pakte minder goed uit: met 779.000 kijkers op de negende plaats in de ranglijst van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Toeval of niet: in beide series speelt Noortje Herlaar een van de hoofdrollen en ook acteur Guy Clemens is in beide series te zien.

Het was sowieso een goede zondag voor het geteisterde RTL4, want Postcode Loterij Miljoenenjacht trok de meeste kijkers van alle programma's: bijna 2,1 miljoen. Op nummer twee staat Studio Sport Eredivisie met 2.039.000 kijkers, gevolgd door het NOS Journaal van 20 uur met 1.830.000 kijkers. Ook Zondag Met Lubach (VPRO) trok meer dan een miljoen kijkers.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken