Hollands drama domineert Paasweekend
- Media
- 3 apr 2018 @ 17:50
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MakersTelevisieproductieKijkcijfersTelevisie
- 3 apr 2018 @ 17:50
- Jeroen Mirck
NPO en RTL leverden strijd dit Paasweekend met nieuw Nederlands drama. De publieke omroep trapte af met Zuidas, terwijl RTL4 Videoland-serie 'De 12 van Oldenheim' gelijktijdig programmeerde. RTL won de tweestrijd.
Ruim 1,2 miljoen kijkers keken zondag naar de eerste aflevering van 'De 12 van Oldenheim'. De start van de mysterieuze thrillerserie staat daarmee op de vierde plaats van best bekeken tv-programma's op eerste Paasdag. De serie is sinds mei vorig jaar te zien op Videoland. RTL4 zond zondag ook direct de tweede aflevering uit, die goed was voor 979.000 kijkers.
Gelijktijdig programmeerde BNNVARA het kersverse advocaten-drama Zuidas, maar dat pakte minder goed uit: met 779.000 kijkers op de negende plaats in de ranglijst van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Toeval of niet: in beide series speelt Noortje Herlaar een van de hoofdrollen en ook acteur Guy Clemens is in beide series te zien.
Het was sowieso een goede zondag voor het geteisterde RTL4, want Postcode Loterij Miljoenenjacht trok de meeste kijkers van alle programma's: bijna 2,1 miljoen. Op nummer twee staat Studio Sport Eredivisie met 2.039.000 kijkers, gevolgd door het NOS Journaal van 20 uur met 1.830.000 kijkers. Ook Zondag Met Lubach (VPRO) trok meer dan een miljoen kijkers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing