Sanoma stapt in Buymedia
- Media
- 13 apr 2018 @ 00:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineMediaReclameOnline advertisingVerkoop
- 13 apr 2018 @ 00:33
- Redactie Media
Sanoma is een nieuwe partner in Buy-media.nl. Bij de lancering in februari hadden BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland zich al verbonden aan dit online platform.
Half februari werd de lancering van Buy-Media.nl bekend gemaakt. Het is een online platform waar het digitale media-aanbod van de toonaangevende aanbieders op de Nederlandse markt overzichtelijk is samengebracht en waar inkopers en aanbieders op gemakkelijke wijze zaken kunnen doen. Doel van de samenwerking in Buy-media.nl is meer standaardisatie en meer gemak voor inkopers. Daarnaast gaat het om kwaliteit en transparantie.
Kees Wilbrink, commercieel directeur bij Sanoma: 'Sanoma gelooft dat samenwerking tussen lokale mediapartners de adverteerder en bureaus helpt. Met Buy-Media is een stap gemaakt om een steeds meer versnipperde mediamarkt te vereenvoudigen voor adverteerders en bureaus.'
Versimpeld inkoopproces
Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Afgelopen maand zijn er een aantal tests geweest voor de directe inkoop via het platform en deze zijn succesvol afgesloten. Momenteel worden trainingen gepland en is het platform volledig klaar voor gebruik.
Janou Kessels, director Market Development, Buy-media.nl: 'Voor de media-inkopers zijn efficiëntie, standaardisatie en gemak de grootste voordelen van het platform. Het aankoopproces van online advertising in verschillende kwalitatieve mediatitels kan een tijdrovende en intensieve activiteit zijn, met veel mails, telefoongesprekken en Excelfiles die over en weer gestuurd worden. Buymedia vereenvoudigt het aankoopproces voor digitale producten. Denk aan het doorplaatsen van een campagne in diverse media van verschillende uitgeverijen.'
Programmatic inkoop bevindt zich nu in een testfase. Voor programmatic geeft Buymedia een goed overzicht welke producten beschikbaar zijn bij een uitgever. Vervolgens kun je snel tot een passend voorstel komen en een deal ID opzetten. Bovendien geeft het een media-inkoper een goed overzicht van alle deals die lopen.
Daarnaast wordt voortdurend gewerkt aan verdere optimalisatie en uitbreiding van het platform. Zo staat een uitbreiding van print gepland voor Q4 2018.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing