Stone Twins ontwerpt outdoor-campagne Museum Quarter
- 3 apr 2018 @ 09:39
- Redactie Media
‘Stop, Look, Listen, Think.’ Met deze outdoor-campagne op reusachtige steigerdoeken roept de ondernemersvereniging van het Amsterdamse Museumkwartier mensen op zich weer te verbinden met hun fysieke omgeving in plaats van hun mobieltje.
Voorbijgangers worden deze week geconfronteerd met een mega-XL billboard in hartje Amsterdam met de tekst 'Stop, Look, Listen, Think.' Ook MT-redacteur Jeroen Mirck viel het al op tijdens de Paasdagen. Het gigantische billboard hangt op een van de drukste kruispunten van Amsterdam-Zuid: Van Baerlestraat/Willemsparkweg.
De oproep werd ontwikkeld door The Stone Twins. Het is een oproep aan het publiek om de telefoon weg te leggen en je te verbinden met de fysieke wereld om je heen. Er is immers zoveel te zien, maar we zien het vaak niet meer.
Declan Stone van The Stone Twins: 'Wij hebben een iconische verkeersveiligheidsslogan "Stop, Look, Listen" hergebruikt, om mensen wakker te schudden én hun gedrag te veranderen. Een tijdige uitdaging en een tegengeluid.'
Qua ontwerp verwijst de sierlijke typografie naar de befaamde Art Nouveau-architectuur van de nabijgelegen Jan Luijkenstraat.
Het Amsterdamse Museumkwartier is rijk aan kunst, cultuur, fashion en design. Deze uiting past bij de campagne ‘Enrich Yourself', waarbij de ondernemersvereniging bezoekers uitnodigt om net iets extra’s in de buurt te ontdekken. Van de winkels in de P.C. Hooftstraat en de Van Baerlestraat tot de culturele iconen Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rijksmuseum en Concertgebouw.
De installatie van maar liefst 1.144 vierkante meter is het resultaat van een samenwerking tussen Museum Quarter Amsterdam, The Stone Twins en BlowUp Media.
Credits
Klant: BIZ Museum Quarter
Creatie: The Stone Twins
Account: The Brand Department
Fotografie: Jeroen Hofman
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing