ANP neemt Hollandse Hoogte over
- Media
- 13 jun 2018 @ 12:05
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Overname
- 13 jun 2018 @ 12:05
- Redactie MarketingTribune
Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) neemt fotobureau Hollandse Hoogte over. Hollandse Hoogte vertegenwoordigt ruim 500 topfotografen en tientallen internationale agentschappen.
[Foto: ANP - Robin van Lonkhuijsen]
Het ANP is de grootste leverancier van nieuwsfoto's aan bijna alle mediabedrijven in Nederland. Na de overname ontstaat een database van bijna 125 miljoen beelden, waar duizenden afnemers, zowel binnen als buiten de mediasector, gebruik van maken. Het ANP levert nieuwsberichten, foto's, radiobulletins en video’s aan bijna alle Nederlandse mediabedrijven. Het persbureau produceert bovendien de nationale nieuwsagenda. Het ANP is onlangs overgenomen door Talpa Network.
Synergie
‘Door krachtenbundeling ontstaan synergievoordelen, met name op het vlak van marktbewerking. Het ANP en Hollandse Hoogte hebben een eigen positie en in een combinatie kunnen we die het meest efficiënt benutten,’ aldus algemeen directeur Martijn Bennis van het ANP.
‘Hollandse Hoogte wordt onderdeel van het ANP, maar blijft als merk overeind,’ zegt Bas van Beek, directeur van Hollandse Hoogte. Van Beek wordt lid van de ANP-directie en wordt verantwoordelijk voor de nieuwe foto-organisatie. ‘In deze combinatie kan het ANP focussen op de nieuwsfotografie en Hollandse Hoogte op de rest van de markt. Inhoudelijk kunnen we elkaar versterken en kunnen we de positie van fotografen beter bewaken.’
Winnaar
Volgens ANP-hoofdredacteur/mediadirecteur Marcel van Lingen is de fotojournalistiek uiteindelijk de winnaar van deze unieke krachtenbundeling. Door het bundelen van de krachten krijgen klanten van zowel het ANP als die van Hollandse Hoogte een rijker aanbod. Als hoofdredacteur is Van Lingen verantwoordelijk voor het journalistieke foto-aanbod.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing