Campagne moet muziek-app Juke laten groeien
- Media
- 26 jul 2018 @ 08:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesAppsMuziekRadio
- 26 jul 2018 @ 08:31
- Redactie Media
Muziekstreaming- en radiodienst Juke is deze week gestart met een landelijke marketingcampagne. De joint-venture van Talpa Radio en MediaMarkt wil een volgende stap zetten in Nederlandse groei, na de lancering in april.
In de crossmedia-campagne staat de slogan ‘Ik ben Juke. Ik zet jou aan’ centraal en wordt het persoonlijke en toegankelijke karakter als gids in radio- en muziekstreaming benadrukt. De campagne draait vanaf 25 juni tot eind augustus 2018.
Met de livegang in april startte de eigenaren Talpa Radio en MediaMarkt een campagne op onder andere Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. De campagne wordt nu uitgebreid naar televisie, radio, online en social. Daarbij moet duidelijk worden dat iedereen radio en muziek kan streamen met Juke, van jong tot oud. Daarnaast worden er take-overs in diverse MediaMarkt-vestigingen ingezet.
Nieuwe wereld ontsluiten
Sinds april heeft het platform met radio- én muziekstreamen een sterke groei in gebruikers en aantal streams op radio en on-demand doorgemaakt. 'Het platform groeide in juli met ruim 400 procent bezoekers dan een maand eerder en we zien dat deze groei aanhoudt', zegt Patrick Goldsteen, managing director van Juke. 'Een mooi moment om door te pakken met een landelijke campagne die we ontwikkelden met Ambassadors en The Crazy Ones. Daarnaast blijven we bij Juke vernieuwen. Zo hebben we onlangs de nieuwe functie Push-to-Playlist ontwikkeld, waarmee je nummers van de radio eenvoudig toevoegt aan je persoonlijke afspeellijst. We blijven onze luisteraars aanzetten als gids in de wereld van muziek.'
Voor de ontwikkeling van de campagne werkte Juke samen met strategisch reclamebureau The Crazy Ones uit Rotterdam en creatief productiebureau Ambassadors uit Amsterdam. Reinoud Wolff van The Crazy Ones: 'Juke opent een nieuwe wereld van radio én muziekstreaming op één plek. Het is fascinerend om op strategisch vlak mee te mogen werken aan dit bijzondere project en samen met Ambassadors dit tot leven te brengen in deze prachtige campagne.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing