NOS blijft Oranje trouw
- Media
- 10 jul 2018 @ 13:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VoetbalTelevisieRechten
- 10 jul 2018 @ 13:12
- Redactie Media
De NOS heeft een deal met de KNVB dat het ook de komende vier jaar alle wedstrijden van de Nederlandse voetbalmannen uitzendt. Curieuze timing, want de NPO moet flink bezuinigen en Oranje ontbreekt deze maand voor het tweede keer op rij tijdens een eindtoernooi.
Er spreekt in ieder geval optimisme uit de nieuwe deal. De komende vier jaar zullen alle wedstrijden van Oranje bij de NOS live te zien zijn: de kwalificatiewedstrijden voor het EK van 2020 en het WK van 2022, de duels in de Nations League en alle vriendschappelijke interlands.
Als de mannen van bondscoach Ronald Koeman zich plaatsen voor de eindtoernooien van 2020 en 2022, zullen ook die wedstrijden van Nederland door de NOS worden uitgezonden. De rechten voor het eerstvolgende EK en WK lagen zijn immers al door de omroep vergaard.
'Voetbal verbindt'
'Oranje hoort bij de NOS, bij de publieke omroep', zegt Gerard Timmer, algemeen directeur van de NOS. 'Sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder is in staat mensen in alle geledingen van de samenleving te verbinden. Dat zien we ook deze weken weer met het WK.'
Het Nederlands elftal begint de campagne richting het EK van 2020 met een oefeninterland tegen Peru, op donderdag 6 september in Amsterdam. Vervolgens start de Nations League, een nieuwe landencompetitie van de UEFA, bestaande uit vier divisies. Nederland komt uit in de hoogste divisie en stuit tussen september en november tweemaal op Frankrijk en Duitsland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing