Marc Duijndam weg als CEO van Sanoma
- Media
- 15 aug 2018 @ 09:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkTijdschriftenUitgeversMedia
- 15 aug 2018 @ 09:29
- Jeroen Mirck
Sanoma zit in Nederland zonder CEO. Marc Duijndam, nog geen jaar in dienst, stapt per direct op. Hij laat weten dat het bedrijf niet aansluit bij zijn 'persoonlijke ambities'.
Marc Duijndam startte per 1 januari 2018 als CEO van Sanoma Media Netherlands, maar heeft nu, na nog geen acht maanden, 'in goed onderling overleg' met Sanoma besloten per direct terug te treden als CEO van Sanoma Media Netherlands. 'Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel bij mijn persoonlijke ambities aansluit', aldus Marc Duijndam.
'Snel vertrek is spijtig'
Susan Duinhoven, President en CEO van moederbedrijf Sanoma Group: 'Het is spijtig om te zien dat Marc ons zo snel verlaat. Ik wil hem bedanken voor zijn bijdrage en wens hem het allerbeste.'
De sollicitatieprocedure voor een nieuwe CEO is inmiddels gestart. Sanoma doet er voorlopig even het zwijgen toe, aldus een persverklaring. Voor de tussenliggende periode is Susan Duinhoven benoemd als interim-CEO van Sanoma in Nederland.
Sanoma worstelt al jaren
Los van de mogelijke persoonlijke ambities van Duijndam is Sanoma al jaren een lastig schip om aan te sturen. Eind 2013 maakte het bedrijf bekend meer dan dertig titels af te stoten en werden 500 medewerkers ontslagen. Dat was de grootste media-reorganisatie aller tijden in Nederland. Daarmee verloor Sanoma in één klap zijn bijkans monopolistische positie in de tijdschriftmarkt.
Sindsdien is crossmediaal werken het toverwoord, maar online levert nog altijd te weinig geld op. Dagbladen lijken dat lek inmiddels enigszins boven te hebben, maar voor magazines blijft het sappelen. Ook Duijndam kon dat tij niet keren.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing