Nieuwe huisstijl SBS6: felrood wordt fris blauw
- Media
- 1 aug 2018 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieBranding
- 1 aug 2018 @ 10:29
- Redactie Media
Tv-zender SBS6 heeft per direct een nieuwe huisstijl. Het meest in het oog springende onderdeel daarvan, het logo, toont een grote witte zes met frisse blauwe tinten als achtergrond. Daarmee neemt de zender na dertien jaar afscheid van felrood als basiskleur.
'Dit soort beslissingen neem je niet in een opwelling', zegt zendermanager René Oosterman. 'Wij zijn stap voor stap bezig met een zorgvuldige herpositionering van SBS6. Bestaande programma’s worden opgefrist, terwijl nieuwe presentatoren en formats hun intrede doen. Daar hoort ook een nieuwe huisstijl bij voor de zender als geheel. Ik ben erg blij met het resultaat en hoop dat onze kijkers en adverteerders het daarmee eens zijn.'
De nieuwe huisstijl van SBS6 is ontworpen door Bob van der Put, die ook een van de geestelijk vaders van het vorige logo was. SBS6 wil zichzelf profileren als een brede tv-zender. Voorheen had het kanaal een wat plat imago.
Multimedia-aanpak Talpa
Televisiebedrijf SBS6 maakt deel uit van Talpa TV, een divisie van Talpa Network. Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht.
Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (onder meer KIJK, Juke en VoetbalTV) en de e-commerce-divisie. Ook persbureau ANP maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing