Nieuwe huisstijl SBS6: felrood wordt fris blauw

Nieuwe huisstijl SBS6: felrood wordt fris blauw
  • Media
  • 1 aug 2018 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenTelevisieBranding

Tv-zender SBS6 heeft per direct een nieuwe huisstijl. Het meest in het oog springende onderdeel daarvan, het logo, toont een grote witte zes met frisse blauwe tinten als achtergrond. Daarmee neemt de zender na dertien jaar afscheid van felrood als basiskleur.

'Dit soort beslissingen neem je niet in een opwelling', zegt zendermanager René Oosterman. 'Wij zijn stap voor stap bezig met een zorgvuldige herpositionering van SBS6. Bestaande programma’s worden opgefrist, terwijl nieuwe presentatoren en formats hun intrede doen. Daar hoort ook een nieuwe huisstijl bij voor de zender als geheel. Ik ben erg blij met het resultaat en hoop dat onze kijkers en adverteerders het daarmee eens zijn.'

De nieuwe huisstijl van SBS6 is ontworpen door Bob van der Put, die ook een van de geestelijk vaders van het vorige logo was. SBS6 wil zichzelf profileren als een brede tv-zender. Voorheen had het kanaal een wat plat imago.

Multimedia-aanpak Talpa

Televisiebedrijf SBS6 maakt deel uit van Talpa TV, een divisie van Talpa Network. Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht.

Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (onder meer KIJK, Juke en VoetbalTV) en de e-commerce-divisie. Ook persbureau ANP maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken