Barbara Heijl nieuwe hoofdredacteur Houtblad

Barbara Heijl nieuwe hoofdredacteur Houtblad
  • Media
  • 30 okt 2018 @ 00:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersPrintJournalistiekPersonalia

Barbara Heijl is vanaf november de nieuwe hoofdredacteur van Het Houtblad. De huidige hoofdredacteur Hans de Groot gaat met pensioen na 27 jaar werkzaam te zijn geweest voor het vakblad.

Heijl (1976) is als nieuwe hoofdredacteur verantwoordelijk voor Het Houtblad met de bijbehorende website, de digitale nieuwsbrief en de jaarlijks Houtdag.

'Ik kijk er enorm naar uit me te verdiepen in de Nederlandse houtsector', zegt ze op Houtkrant.nl. 'De bouw staat de komende jaren voor geweldige uitdagingen als het gaat om verantwoorde ontwikkeling van producten en projecten. Ik wil daarom inhoud geven aan het begrip duurzaamheid aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk. Het is mijn missie om samen met de sector, relevante en actuele thema’s te belichten en uit te diepen voor de specialisten in de branche.'

Architectuur & Journalistiek

Heijl is na een opleiding Bouwkunde aan de TU Delft steeds als architect werkzaam geweest. Daarnaast bekwaamde zij zich in architectuur-journalistiek, waarvoor zij werd bijgeschoold aan de School voor Journalistiek Utrecht. Sinds 2010 heeft Heijl haar eigen architectenbureau, WijS architectuur.

Op 15 november neemt Hans de Groot formeel afscheid als hoofdredacteur van Het Houtblad tijdens De Houtdag in Hotel Jakarta in Amsterdam.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken