Bouwman van Adformatie naar New Skool Media
- Media
- 23 okt 2018 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaContentUitgeversPersonalia
- 23 okt 2018 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Léon Bouwman vertrekt na anderhalf jaar als Chief Content Officer bij Adformatie-uitgever Sijthoff Media. Hij stapt over naar New Skool Media, waar hij per 1 januari aan de slag gaat als uitgever en director Line-/Brand-extensions en Events.
‘Een geweldige uitdaging die op mijn pad kwam, waar ik echt geen nee tegen kon zeggen’, zegt Bouwman (52). Over zijn tijd bij Sijthoff Media: ‘Korter dan ik vooraf had gedacht. Toch hebben we in deze periode veel bereikt: het benoemen van stevige hoofdredacteuren op drie van de vier clusters, de ingrijpende en succesvolle herpositionering van Adformatie, het vernieuwen van de redacties en het herijken van het event- en opleidingenbeleid.’
Willem Sijthoff: ‘We vinden het jammer dat Léon vertrekt, maar wensen hem veel succes bij deze mooie nieuwe uitdaging. Voor de samenwerking en de stappen die zijn gezet, bedanken we hem. Er is een nieuwe basis gecreëerd waarop we verder kunnen bouwen.’
Expansie van New Skool Media
Bij New Skool Media zal Bouwman zich bezighouden met de verdere groei van het Special Interest Cluster met daarin marktleidende titels als Delicious, Fiets, Knip en Truckstar. Daarnaast wordt hij eindverantwoordelijk voor de expansie van de zogenoemde ‘line en brand extensions’ en events van de gehele organisatie.
Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: ‘Binnen de strategie van New Skool Media hebben we bepaald dat we fors zullen investeren in verdere groei van onze special interest titels en multimedialisering van ons gehele portfolio. Met Léon halen we de ideale persoon binnen om leiding te geven aan deze groeiambities. Iemand met zijn kwaliteiten, ervaring en marktcontacten gaat New Skool Media helpen een forse stap vooruit te zetten.’
Jarenlang mediaredacteur
Voordat Bouwman bij Sijthoff Media begon, werkte hij bijna zeven jaar bij de FD Mediagroep. Daar zette hij de afdeling FD/BNR Networks op, dat redactionele partner-concepten ontwikkelde als onder meer Wereldveroveraars, Eyeopeners, de BNR Businessclub en FD Circle. Eerder was hij jarenlang mediaredacteur en later hoofdredacteur bij Adformatie, een van de titels uit het huidige Sijthoff-portfolio.
Sijthoff Media is uitgever van onder meer Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect en jonerentitels onder de noemer Young & Connected. New Skool Media is uitgever van een twintigtal special interest-merken, waaronder Fiets, Elsevier Weekblad, BeleggersBelangen, Columbus, KnipMode, Vorsten, Kijk en Delicious.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing