MediaLane en Chantal Janzen uit elkaar
- Media
- 30 okt 2018 @ 12:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkTelevisieMediaEntertainment
- 30 okt 2018 @ 12:04
- Jeroen Mirck
MediaLane stoot het platform &C van tv-presentatrice Chantal Janzen af. Het mediabedrijf wil zich volledig gaan richten op content-creatie voor tv en live-entertainment.
MediaLane volgt met deze focus de internationale trend waarbij live entertainment een opmars beleeft. Voor zowel live- als tv-entertainment zijn interessante nieuwe formats in ontwikkeling waarover in de komende maanden geleidelijk meer bekend zal worden. Ook is een eerste stap gezet met internationale uitbreiding van de activiteiten met een vestiging in Duitsland.
Verzelfstandiging van &C
Onderdeel van deze herpositionering is het verzelfstandigen van het platform &C , het 360-gradenmerk rondom Chantal Janzen. Sinds de lancering in het voorjaar van 2017 heeft dit merk een stevige marktpositie verworven dankzij visuele eigenheid, creatieve beeldtaal, unieke content én als podium voor talent. De novembereditie van het magazine verschijnt in een oplage van 100.000 exemplaren. Het online platform trekt maandelijks 300.000 unieke bezoekers (één miljoen pageviews), de Instagram-community heeft 125.000 volgers en het YouTube-kanaal heeft inmiddels ruim 57.000 abonnees. Hiermee is &C beland in de top van de Nederlandse vrouwenmagazines.
Chantal Janzen: ‘We mogen trots zijn op wat is bereikt. Het was een spannend avontuur dat we met z’n allen aan zijn gegaan. We hebben veel gesprekken met elkaar gevoerd over de toekomst van MediaLane en daarmee ook de toekomst van &C . Het was voor ons ideaal om in het veilige huis van MediaLane de opstart van &C te mogen maken.’
Mede-initiatiefnemer Marco Geeratz vult aan: ‘Daar zijn wij dankbaar voor maar we zijn nu ook zo ver dat wij de verdere ontwikkeling van &C als onafhankelijk platform zelf kunnen oppakken.’
Mediamerken bouwen
Iris van den Ende: ‘Binnen MediaLane werken we veel samen met talent, dit vinden wij belangrijk, zo ook met Chantal. Toen het idee ontstond om het mediamerk &C te bouwen, zijn we daar met volle overgave ingestapt. Met trots kijk ik terug hoe we &C in korte tijd hebben neergezet. MediaLane en &C hebben elkaar heel goed kunnen versterken maar er komt ook een tweede fase waarin je moet durven kiezen voor concentratie op de kernactiviteiten binnen het bedrijf.'
MediaLane legt de focus op tv-producties en live entertainment terwijl Janzen en Geeratz het label &C zelfstandig verder willen ontwikkelen, meldt Van den Ende. 'Het platform staat niet meer in de kinderschoenen, het is snel volwassen geworden en kan goed op eigen benen staan. Natuurlijk kunnen zij op onze support blijven rekenen. Bovendien zal de nauwe samenwerking met Chantal blijven waar het gaat om live-entertainment en tv-producties van MediaLane, zoals bijvoorbeeld Kees & Co. De nieuwe serie hiervan zal in het voorjaar van 2019 te zien zijn bij RTL4 en Videoland.’
MediaLane focust op tv en live entertainment
Als onafhankelijke tv-producent werkt MediaLane voor zowel de publieke als de commerciële omroepen en digitale broadcasters in Nederland. MediaLane is producent van De Kwis, Knoop Gala in co-productie met NTR, Pauls Puber Kookshow, Ranking the Stars, 'Sint & Paul pakken uit!' en andere programma’s van Paul de Leeuw, TV Show van Ivo Niehe, Ellie op Patrouille, Moby Dick met Matthijs van Nieuwkerk, Kees & Co met Simone Kleinsma en Chantal Janzen, André Hazes: Ik haal alles uit het leven, Lang Leve de Muziek Show met Buddy Vedder, &Chantal, Erica op Reis, Max Masterclass met profesoor Erik Scherder, het Musical Award Gala, Herrie in Hotel Spaander met Herman den Blijker, Nederland op Film met Richard Groenendijk, Petticoat, Kunstraadsels, de zesdelige documentaire 'Jaap van Zweden: Een Hollandse maestro op wereldtournee' en De Toekomst met Robbert Dijkgraaf in co-productie met BNNVARA.
MediaLane creëert en produceert live-entertainmentproducties als Holland zingt Hazes, André Hazes live in Ahoy, SpaceXperience-Into the Future Live met André Kuipers, The Christmas Show in opdracht van RTL Live Entertainment, De Kwisconcerten, Univé Gym Gala: A Touch of Gold, en de komende eerste editie van Holland zingt Kerst.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing