Twan Huys zakt verder weg met RTL Late Night
- Media
- 23 okt 2018 @ 11:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BereikJournalistiekTelevisieKijkcijfers
- 23 okt 2018 @ 11:56
- Jeroen Mirck
Het gaat van kwaad tot erger met RTL Late Night. Twan Huys beleefde deze maandag een nieuw dieptepunt: slechts 188.000 kijkers stemden af op zijn worstelende talkshow. Dit negatieve record volgt op felle kritiek op het programma.
Humberto Tan (ooit eens goed voor bijna twee miljoen kijkers op één avond) moest eerder dit jaar vertrekken als presentator van het programma vanwege teruglopende kijkcijfers, maar onder Huys vat het alleen maar meer tegen. Met Tan als boegbeeld keken er geregeld nog zo'n half miljoen kijkers, met als dieptepunt één uitzending met minder dan 300.000 kijkers. Huys, die de talkshow sinds de zomer presenteert, zat al drie keer onder die grens.
De cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) spreken boekdelen. Ook gisteren behoorde RTL Late Night weer niet tot de 25 best bekeken programma's. Daarvoor zijn zo'n 400.000 kijkers nodig, een score die steeds meer uit zicht lijkt te raken. Pauw, de NPO-concurrent van Huys, prijkt wel in de kijkcijfertop. Routinier Jeroen Pauw scoorde maandag 972.000 kijkers, goed voor de negende plek. De traditionele koploper is het NOS 8 Uur Journaal, gevolgd door Spoorloos en Radar.
RTL-topman Sven Sauvé weigert in het openbaar al conclusies te trekken. 'Ik ben overtuigd dat we op termijn gaan groeien en we echt naar heel goede kijkcijfers gaan’, zegt hij op AD.nl. 'Wij zijn dagelijks met de redactie en Twan aan het kijken wat we anders en beter kunnen doen. Als ik naar de basiselementen van het programma kijk, klopt het gewoon. Ik twijfel er dan ook niet aan dat de kijker ons uiteindelijk gaat vinden. Dat zullen we écht ruim de tijd geven.'
Over het rondzingende gerucht dat Huys op korte termijn zal worden ontslagen (mede vanwege alle ophef over het gewraakte Zwarte Pieten-debat, reageerde Sauvé afgelopen week: 'Er is geen sprake van een vertrek van Twan Huys bij RTL Late Night.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing