Persgroep gaat sociaal adverteren met Xtra Social
- Media
- 13 nov 2018 @ 09:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Social mediaReclameNieuwsmediaOnlineOnline advertising
- 13 nov 2018 @ 09:58
- Jeroen Mirck
De Persgroep lanceert als eerste mediapartij in Nederland een nieuwe dienst voor adverteerders: Xtra Social. Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de uitgever.
Hiermee kan een merk hun social media activiteiten uitbreiden met additioneel en gegarandeerd bereik. Ook voegt de betrouwbare context van het nieuws meer autoriteit toe aan de social post.
De techniek achter deze propositie is ontwikkeld in de Verenigde Staten en al toegepast door onder andere The Huffington Post en News Corp. In Nederland is de Persgroep begonnen met een pilotperiode van een maand. De verwachtingen zijn ruimschoots waargemaakt: enerzijds meer aandacht en anderzijds meer actiebereidheid. De attentiewaarde van geplaatste campagnes ligt twee tot drie keer hoger dan bij Facebook of Twitter; lezers blijven tot wel 9 seconden hangen op een social post in een nieuwsomgeving. Ook het aantal kliks op de uiting ligt significant hoger.
Snel inhaken op nieuws
In het aanlever-proces van merken zit ook een praktisch voordeel; het creatieve materiaal al ontwikkeld voor de eigen social kanalen. Hiermee wordt het mogelijk om snel in te haken op het nieuws. De propositie start op de mobiele sites van AD en de regiotitels en ook van Het Parool.
Raffi Aykaz, Manager Branded Content & Development van de Persgroep: 'Onze klanten zien dat consumenten heel snel door hun social posts heen scrollen, vaak geen actie ondernemen en zelden de tijd nemen om iets te lezen of te bekijken. De attentiewaarde ligt meestal maar tussen de 1 en 3 seconden. Dat is zonde van alle kosten en moeite die merken doen om social media in te zetten. Wij vroegen ons dus af hoe wij binnen onze nieuwsmerken hun social posts meer effect konden geven. We zijn blij dat we nu de Xtra Social propositie hebben ontwikkeld. De uitspraak “Content is king, distribution is queen” is hier echt van toepassing.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing