Komt Loeki terug? Ja, heel even!
- Media
- 30 jan 2019 @ 10:10
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BrandingReclameTelevisieMerken
- 30 jan 2019 @ 10:10
- Jeroen Mirck
Loeki de Leeuw moet terugkeren in de Ster-blokken. Dat vinden tienduizenden Nederlanders. De Ster is erover in gesprek. Vanavond keert Loeki terug op televisie, maar dat is voorlopig eenmalig.
In het reclameblok voor het Acht Uur Journaal zit een filmpje met de reclameleeuw dat nog niet eerder is vertoond. Een woordvoerder van de Ster heeft dat gezegd in het radioprogramma 'Jan-Willem Start Op' op NPO Radio 2. Dat programma begon bijna een week geleden een petitie om Loeki te laten terugkeren op tv.
Zaterdag was die petitie al meer dan 10.000 keer ondertekend, waarna de Ster beloofde serieus te gaan nadenken over nieuwe filmpjes met Loeki. Inmiddels hebben nog enkele duizenden mensen de petitie ondertekend. Dat is voor de Ster de reden om vanavond eenmalig het filmpje uit te zenden.
Gemeenschapsgeld
Het overleg over een echte terugkeer van de leeuw met de rode manen gaat intussen door, aldus een woordvoerder tegen NOS.nl. 'Maar het gaat natuurlijk wel om gemeenschapsgeld. Met alles wat de Ster opbrengt kan de NPO weer mooie programma's maken, dus we moeten er goed over nadenken.'
De filmpjes van vroeger opnieuw gebruiken is geen optie. 'Die kwaliteit is helaas niet goed genoeg om op televisie uit te zenden', aldus de woordvoerder. 'Daarom willen we goed nadenken of we Loeki laten terugkeren en hoe.'
De avonturen van Loeki waren tussen 1972 en 2004 te zien in de reclameblokken van de publieke omroep. Ze duurden maar een paar seconden en regelmatig ging er dan iets mis. Loeki's befaamde uitroep was dan: 'Asjemenou!' In totaal werden er meer dan zevenduizend filmpjes gemaakt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing