Eppo koopt eigen merknaam van Sanoma
- Media
- 22 jan 2019 @ 16:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenTijdschriftenGraphic
- 22 jan 2019 @ 16:59
- Jeroen Mirck
Het merk Eppo is niet langer in handen van Sanoma, maar is nu eigendom van het stripblad met de gelijknamige titel. De afgelopen tien jaar verscheen Eppo onder licentie van Sanoma, maar die is nu overgekocht.
De merknaam is voortaan officieel eigendom van Uitgeverij L, die Eppo al jaren uitgeeft. Daarmee schaart Eppo zich in de rij van tijdschriften die los van Sanoma aan een tweede leven zijn begonnen, zoals Vorsten, Kijk, Panorama, Playboy en Nieuwe Revu. 'Het verkrijgen van de merknaam is een kroon op het tienjarig jubileum dat Eppo deze maand viert', aldus uitgever Rob van Bavel.
Rijke historie van Eppo
Tien jaar geleden, op 19 januari 2009, verscheen het eerste nummer van de hernieuwde Eppo. Stripuitgever Rob van Bavel had een jaar daarvoor het plan opgevat om het legendarische tijdschrift een comeback te geven door het één jaar te laten verschijnen, met nieuwe avonturen van Storm, Franka, Agent 327, de Partners, January Jones en natuurlijk Eppo zelf. Het eerste nummer werd een groot succes. Zo groot zelfs dat het blad gewoon werd voortgezet na de eerste jaargang en inmiddels zijn tienjarig jubileum viert.
In die 10 jaar werden er niet alleen nieuwe avonturen gemaakt van de oude helden. Nieuwe series kregen ook een kans, waarvan vele een vaste plek in de stripwereld veroverden zoals de verzetsstrip 'Haas' van Fred de Heij, 'Max Miller' van IJsbrand Oost, 'Rhonda' van Hans van Oudenaarden, 'Floris van Dondermonde' van Remco Polman en 'Jylland' van de Poolse tekenaar Przemyslaw Klosin.
Van al deze strips werden tevens succesvolle albums uitgebracht, waarvan de rechten ook aan het buitenland werden verkocht. Daarnaast publiceerde de uitgeverij ook twee boeken over de geschiedenis van zijn voorlopers, te weten: 'De jaren Pep' en 'De jaren Eppo'.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing