Topfuncties Borsboom en Scherer bij Ex Machina
- Media
- 29 jan 2019 @ 00:33
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CrossmediaPersonaliaMediaStrategieBranded content
- 29 jan 2019 @ 00:33
- Jeroen Mirck
Mediabedrijf Ex Machina Group heeft twee topfuncties ingevuld: Jan-Willem Borsboom wordt vice-president Media Solutions en Branco Scherer vice-president Branded & Shoppable Video. 'Videoquiz is een groeimarkt.'
Borsboom en Scherer werken vanuit het hoofdkantoor van Ex Machina Group in Amsterdam. Het techbedrijf richt zich op de ontwikkeling van innovatieve, interactieve multiscreen-strategieën en -oplossingen voor merken, media en retailers wereldwijd. Klanten zijn onder meer Red Bull, NBC, Twitch, RTL, Sony Pictures Television en WinView.
Videoquiz als groeimarkt
Jan-Willem Borsboom (48) was voorheen CEO van GroupM Connect APAC en zat in het management van Improve Digital en RTL Nederland. Hij verschuift zijn focus naar business-development voor quizplatform PlayTrivia, dat uitblinkt in interactieve video-content.
Borsboom: 'The international playing field in which Ex Machina Group operates offers many opportunities, both business and personal. The rise of live interactive video quizzes, with HQ Trivia as the best-known example, has unleashed a real craze and created a new genre all at the same time. The trivia quiz segment is a form of entertainment that is not only for media companies, but also for corporate entities as a modern tool for internal communication and knowledge management. Recently, businesses in the loyalty, education, commerce, and sports domains have also expressed interest in this low-threshold, informative, gamified method of customer interaction.'
Content meets commerce
Branco Scherer (46) was voorheen managing director of commercial partnerships bij Endemol Shine Group en recentelijk nog managing director van LifeHunters. Hij gaat zich richten op de interactieve shoppable videomarkt, die relatief nieuw is maar steeds meer tractie krijgt dankzij grote spelers als Amazon and Alibaba.
Scherer: 'By joining Ex Machina Group, I have the opportunity to start developing a new business where content meets commerce. Ex Machina’s Shoppable Video solution allows users to make real-time, in-stream purchases in a natural and entertaining way while watching live video content. This interactive feature can be added to TV programs, branded content campaigns, or used as a monetisation tool for social influencers, regardless of the platform and screen size. It’s an innovation that will have an impact on brands, (r)etailers, and agencies over the next few years.'
Versterkte positie
Jeroen Elfferich, CEO van Ex Machina Group: 'We are very pleased with the appointment of Borsboom and Scherer. Their arrival strengthens our position in the live interactive trivia quiz market – one that is already growing rapidly worldwide and is garnering increased interest in various industries at the same time. It also offers us the opportunity to gain even more traction in the relatively new area of interactive Shoppable Video, where we have observed a steadily growing demand for this new and entertaining way of shopping. Not just among brands, but also e-commerce companies and other industries that want to be front-and-center for the next phase of marketing and commerce.'
Ex Machina Group is opgericht in 2001 door Frank van Oirschot en Jeroen Elfferich. Tegenwoordig werken er circa 70 medewerkers verdeeld over drie vestigingen: Rotterdam, Montréal en Amsterdam.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing