Zorgvisie en Skipr samengevoegd, Eric Bassant vertrekt
- Media
- 10 jan 2019 @ 11:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarktwerkingJournalistiekMediaUitgeversPersonalia
- 10 jan 2019 @ 11:28
- Jeroen Mirck
Hoofdredacteur Eric Bassant vertrekt per 1 mei bij Zorgvisie. Zijn vertrek is een gevolg van de samenvoeging van de redacties van Zorgvisie en Skipr. Bassant begint een eigen bureau voor mediaprojecten in de zorg.
De redacties van Zorgvisie en Skipr gaan samen om de verschillende managementtitels van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum beter te kunnen bedienen. Simon Broersma, hoofdredacteur van Skipr, wordt hoofdredacteur van de nieuwe zorgredactie, die ook verantwoordelijk is voor de titels Zorgvisie ICT, Qruxx en Qruxx Tech.
Bassant zegt op Zorgvisie.nl over zijn vertrek: ‘Zorgvisie staat er goed voor. We hebben een nieuwe werkwijze ingevoerd waarbij ook de meeste magazine-artikelen eerst op de website worden gepubliceerd. Onze congressen trekken veel bezoekers en het magazine heeft een metamorfose ondergaan.’
Vertrek na elf jaar
Bijna elf jaar is Bassant hoofdredacteur geweest van de titel. In die periode heeft Zorgvisie zich verder ontwikkeld tot toonaangevend platform voor beleidsmakers en bestuurders in de zorg. Voordien werkte Bassant bij Zorgverzekeraars Nederland en bij Het Financieele Dagblad.
Uitgever Ruud Koolen: ‘Op het moment van zijn uitdiensttreding heeft Eric er een groot aantal jaren op zitten als hoofdredacteur van Zorgvisie, eerst bij Reed Business en sinds september 2015 bij Springer Media. Al die jaren heeft hij zijn grote kennis van de gezondheidszorg ten dienst gesteld van de titel, zijn collega’s en achtereenvolgende werkgevers.’
Waar de beide redacties eerst elkaars grootste concurrent waren, zullen ze nu samen de titels gaan maken. Broersma: ‘Met de samenvoeging van de twee redacties ontstaat de grootste redactie op het gebied van management, beleid en bestuur in de zorg. Ik ben trots dat ik hier de hoofdredacteur van mag zijn.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing