NOS en regionale omroepen bundelen online krachten
- Media
- 5 feb 2019 @ 10:47
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieJournalistiekNieuwsmediaOnlineApps
- 5 feb 2019 @ 10:47
- Jeroen Mirck
De NOS en de regionale omroepen gaan nauwer samenwerken: content van regionale omroepen krijgt een vaste plek op NOS.nl en de NOS-app. Binnenkort worden ook berichten van de NOS rechtstreeks op de websites en apps van de regionale omroepen geplaatst.
Een projectgroep gaat nu aan de slag met het uitwerken van de plannen. De bedoeling is dat de artikelen van regionale omroep(en) rechtstreeks worden doorgeplaatst naar de NOS site en app. Andersom kunnen de bezoekers van de sites en app van de regionale omroepen kiezen voor een rubriek met steeds de twee belangrijkste NOS nieuwsonderwerpen. Het streven is om de veranderingen dit najaar door te voeren.
Eerdere projecten
De NOS en de dertien regionale omroepen werken al langer samen. Waar het ooit is begonnen op de radio is het inmiddels gegroeid naar veel meer: regionale blokken in de NOS Journaals van 12.00 en 15.00 uur; het uitwisselen van agenda’s, interviews en video en een toenemend gebruik door regionale omroepen van het door de NOS ontwikkelde redactiesysteem iNOS.
'Ik kijk erg uit naar de bundeling van de krachten van landelijke en regionale media', zegt hoofdredacteur Ib Haarsma van RTV Rijnmond, een van de partners. 'Het is fijn voor onze regionale omroep dat wij een nog prominentere plaats krijgen binnen de NOS. Als hoofdredacteur ben ik dan ook erg blij met deze intensievere samenwerking.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing