Apple lanceert Netflix-concurrent TV Plus
- 26 mrt 2019 @ 12:05
- Jeroen Mirck
Apple heeft zoals voorzien een Netflix-concurrent aangekondigd: Apple TV Plus. Bij deze nieuwe streamingdienst zijn series, shows en films te bekijken via de vernieuwde Apple TV-app die ook los van Apple-hardware beschikbaar zal zijn.
In de vernieuwde Apple TV-app kunnen gebruikers een catalogus aan films, tv-series, sportu en nieuws vinden, waar men zich gericht op kan abonneren. Ook kunnen gebruikers abonnerementen afsluiten op hun favoriete tv-zenders en losse iTunes-films (en series) huren of kopen. Apple claimt dat de app aanbevelingen doet voor tv-series en films van ruim 150 streamingdiensten en betaalzenders, waaronder Amazon Prime Video.
De nieuwe streamingdienst met bijbehorende app komt vanaf mei uit voor smart-tv's van onder meer Samsung, LG en Sony. Voor welke tv-modellen van de verschillende fabrikanten de app beschikbaar komt, is nog onduidelijk. In de herfst volgt bovendien een app waarmee de dienst beschikbaar komt op Apple-computers.
Geen reclame, maar hoeveel kost het?
Wie zich abonneert krijgt geen advertenties te zien en kan alle content bovendien downloaden. Apple doet nog vaag over de beeldkwaliteit van de streams, al zal het in Apple TV beschikbare Dolby Vision ongetwijfeld worden ondersteund.
In de commentaren op de lancering klinkt de nodige twijfel en kritiek over de concurrentiepositie van de nieuwe dienst. Veel lijkt nog niet klaar of bekend te zijn (zoals de prijzen en de landen waar de eerste uitrol plaatsvindt) en de propositie is niet extreem anders dan wat andere partijen al aanbieden. Bovendien ligt samenwerking gevoelig, waardoor Apple geen totaalaanbod kan leveren.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing