Cartoon Network viert 'heldhaftige' Vrouwendag
- Media
- 8 mrt 2019 @ 10:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DoelgroepContentTelevisie
- 8 mrt 2019 @ 10:04
- Jeroen Mirck
Cartoon Network staat deze Vrouwendag in het teken van 'Girl Power'. Het jaarthema van de tv-zender is ‘heldinnen’. De Powerpuff Girls spelen hierbij een hoofdrol, met Robin Martens en Jiami Jongejan als gezicht van de Nederlandse campagne.
Wie zijn deze twee jonge influencers? Robin Martens, actrice, zangeres, danseres en model, vertolkte eerder de stem van Bliss, de langverloren vierde zus van de Powerpuff Girls, en de 19-jarige blogger, vlogger, auteur en ondernemer Jiami Jongejan is al jaren groot fan van de Powerpuff Girls.
Voor kinderloze marketeers die de Powerpuff Girls niet kennen: Blossom, Bubbles en Buttercup zien er misschien schattig uit, ze zijn de aangewezen personen om slechteriken op afstand te houden in Townsville. Samen kunnen ze de hele wereld aan en zijn ze echte heldinnen.
'Avontuurlijk, stoer en slim'
'Ik keek vroeger graag naar de Powerpuff Girls op Cartoon Network en was altijd onder de indruk', vertelt Martens. 'Ze zijn niet alleen leuk, maar ook heel avontuurlijk, stoer en slim. Ik geloof dat ze een goed voorbeeld zijn voor meiden over de hele wereld en vooral op Internationale Vrouwendag is het belangrijk om hierbij stil te staan.'
Ook Jongejan vindt het belangrijk dat er aandacht wordt geschonken aan Internationale Vrouwendag: 'Als blogger, vlogger, auteur en ondernemer weet ik dat het belangrijk is om een droom te hebben en er hard voor te willen werken. Hiervoor moet je in jezelf geloven, en dat is ook precies wat de Powerpuff Girls laten zien: heel veel girl power!'
Vrouwendag wereldwijd
Wereldwijd worden door Cartoon Network verschillende programma’s, events en activaties georganiseerd om meiden in het zonnetje te zetten:
- In de VS wordt een gloednieuwe collectie van designer Christian Cowan gelanceerd. Deze collectie viert vertrouwen en positiviteit en wil ongelijkheid tussen mannen en vrouwen bestrijden door het steunen van een non-profitorganisatie die jonge vrouwen helpt met onderwijs, mentorschap en leiderschap.
- In Europa kunnen fans van The Powerpuff Girls exclusieve video’s op YouTube bekijken en in Italië worden de krachten van de meiden gebundeld met L’Oreal voor ‘A Beautiful Day’.
- In Azië-Pacific wordt de Empowerpuff-campagne gelanceerd, waarmee baanbrekende personen in de kijker worden gezet.
- In Latijns-Amerika kunnen fans de hele dag kijken naar een marathon van The Powerpuff Girls.
Cartoon Network ziet zichzelf als de 'ultieme bestemming voor fun en avontuur'. Het is de thuisbasis van prijswinnende cartoonseries als The Amazing World of Gumball, eAdventure Time en We Bare Bears.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing