MediaClub is nieuwe naam van MediaHuis

MediaClub is nieuwe naam van MediaHuis
  • Media
  • 2 mrt 2019 @ 23:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingMediabureauPromotieStrategie

Het collectief van belangenorganisaties genaamd MediaHuis (niet te verwarren met de Vlaamse uitgever) opereert vanaf maart onder een andere naam: MediaClub. Ook verhuizen de organisaties, waaronder SKO, Screenforce en NLO, naar een nieuw verzamelgebouw.

De MediaClub vestigt zich in NHK Amsterdam Zuid Oost. Daar vestigen zich de partners van enkele Joint Industry Committees (JIC’s) in reclame, marketing en media, plus enkele lobbyclubs uit dezelfde sector. Het gaat om Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), tv-marketingorganisatie Screenforce, het Radio Advies Bureau (RAB), Platform Media Adviesbureaus (PMA), Vereniging Internetexploitanten (VINEX) en BuitenReclame Onderzoek (BRO).

Intensiever samenwerken

'Deze veranderingen zullen de onderlinge samenwerking verder intensiveren', zo laat MediaClub weten in een persbericht. 'Met het opzetten van het oorspronkelijke MediaHuis vijf jaar geleden was de samenwerking tussen de betrokken partijen inzake het meten en marketen van luisteren, kijken en lezen reeds in gang gezet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: in de afgelopen jaren zijn er succesvolle initiatieven in de markt gezet, zoals Media:Tijd (in 2015 deed MT verslag van de lancering), Media Standaard Survey en een gezamenlijke RfP voor een nieuw mediabereiksonderzoek.'

In de MediaClub komen door de samenwerking en het samenwonen de verschillende kanten en belangen in het medialandschap samen. De verandering van MediaHuis naar MediaClub gaat samen met de verhuizing naar de nieuwe locatie. De kantoren in HNK Zuid Oost hebben uitzicht op de Johan Cruijff Arena en de velden van De Toekomst. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken