MediaClub is nieuwe naam van MediaHuis
- Media
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingMediabureauPromotieStrategie
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Jeroen Mirck
Het collectief van belangenorganisaties genaamd MediaHuis (niet te verwarren met de Vlaamse uitgever) opereert vanaf maart onder een andere naam: MediaClub. Ook verhuizen de organisaties, waaronder SKO, Screenforce en NLO, naar een nieuw verzamelgebouw.
De MediaClub vestigt zich in NHK Amsterdam Zuid Oost. Daar vestigen zich de partners van enkele Joint Industry Committees (JIC’s) in reclame, marketing en media, plus enkele lobbyclubs uit dezelfde sector. Het gaat om Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), tv-marketingorganisatie Screenforce, het Radio Advies Bureau (RAB), Platform Media Adviesbureaus (PMA), Vereniging Internetexploitanten (VINEX) en BuitenReclame Onderzoek (BRO).
Intensiever samenwerken
'Deze veranderingen zullen de onderlinge samenwerking verder intensiveren', zo laat MediaClub weten in een persbericht. 'Met het opzetten van het oorspronkelijke MediaHuis vijf jaar geleden was de samenwerking tussen de betrokken partijen inzake het meten en marketen van luisteren, kijken en lezen reeds in gang gezet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: in de afgelopen jaren zijn er succesvolle initiatieven in de markt gezet, zoals Media:Tijd (in 2015 deed MT verslag van de lancering), Media Standaard Survey en een gezamenlijke RfP voor een nieuw mediabereiksonderzoek.'
In de MediaClub komen door de samenwerking en het samenwonen de verschillende kanten en belangen in het medialandschap samen. De verandering van MediaHuis naar MediaClub gaat samen met de verhuizing naar de nieuwe locatie. De kantoren in HNK Zuid Oost hebben uitzicht op de Johan Cruijff Arena en de velden van De Toekomst.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- SKO
- JIC
- PMA
- MediaHuis
- NOM
- MediaClub
- Screenforce
- NLO
- Vinex
- NHK
- Amsterdam
- Zuidoost
- RAB
- marketing
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing