RTL en Qmusic samen aan de slag voor Bolletje

RTL en Qmusic samen aan de slag voor Bolletje
  • Media
  • 31 mei 2019 @ 10:03
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

RTL en Qmusic werken samen voor een branded content-campagne voor Bolletje. Robert ten Brink en Mattie & Marieke roepen Nederland op om antwoord te geven op de vraag ‘Met wie zou jij een beschuitje willen eten?’ Mediaxplain is verantwoordelijk voor de strategie en totstandkoming van de campagne.

Bolletje-beschuit-bus

De campagne is deze week gestart met een radiopromo van Mattie & Marieke rond hun ochtendshow op Qmusic. Zij roepen mensen op om via www.allyouneedislove.nl in te zenden met wie zij een beschuitje zouden willen eten. Ook op de tv-zenders van RTL is deze week de oproep zichtbaar: in de brand promotion rijdt niemand minder dan Robert ten Brink rond in zijn Bolletje-beschuitbus. Van 3 tot en met 7 juni gaat hij met deze bus op pad om inzenders te verrassen. Hij brengt die dagen live verslag uit in de ochtendshow van Mattie & Marieke. Daarnaast zijn tot eind juni videoverslagen in de vorm van korte afleveringen te zien via branded promo’s op de RTL-zenders, de website van All You Need Is Love en de website en app van RTL Boulevard.

Bolletje-ontbijt

Marketingmanager Bolletje Sándor van Mil: ‘Door deze samenwerking met RTL en Qmusic voorzien we de iconische Bolletje beschuit via een dikke vette knipoog van een krachtige impuls. Wie is er niet opgegroeid met deze kreet? Beschuit wordt op eigentijdse wijze bevestigd als de lekkere afsluiter van een voedzaam (Bolletje) ontbijt. Robert ten Brink en Mattie & Marieke passen enorm goed bij de oer-Hollandse beschuit en zijn bij uitstek in staat de Nederlandse consument te overtuigen dat beschuit en een voedzaam ontbijt hand in hand gaan. Zeker als er een dosis romantiek in het spel is. Ik ben daarom erg enthousiast over dit branded content concept van deze twee sterke mediamerken.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken