Jeffrey Katzenberg is Media Person of the Year

Jeffrey Katzenberg is Media Person of the Year
  • Media
  • 24 jun 2019 @ 11:24
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CannesPersonalia

Cannes Lions heeft Jeffrey Katzenberg, founder van mobile-first platform Quibi, benoemd tot Media Person of the Year 2019. De jury omschrijft hem als een 'entertainment industry icon'.

Katzenberg is tevens co-founder van WndrCo, een holding die investeert in technologiebedrijven.

Philip Thomas, CEO van Cannes Lions, laat weten: 'Jeffrey Katzenberg encapsulates everything the Media Person of the Year award represents. His unbounding creative leadership and vision has led to the transformation and ground-breaking success of high-profile businesses across the entertainment, media and technology landscape. Katzenberg is a great friend of the Festival, who has brought his insight and inspiration to our stages so successfully in recent years. It’s a huge honour to present him with this prestigious award.'

Katzenberg zelf voegt daaraan toe: 'Over my career I have had the honor of working in many different forms of storytelling, from film to television to the Broadway stage, but the journey we are on today with Quibi is the most exciting one yet, as we embark on a new form of storytelling. By bringing together the very best of Hollywood and Silicon Valley, we hope to usher in the era of mobile-first entertainment. On behalf of everyone at Quibi, we're very thankful to Cannes Lions for this honor.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken